Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-09-24 17h04
Antwoorden: 5 antwoorden
Hallo,
Ik heb al meermaals contact opgenomen met de klantendienst om een oplossing te vragen voor slecht bereik binnenshuis zonder dat dit enige verbetering heeft gebracht.
Telkens wordt er gezegd dat er werken worden uitgevoerd in de buurt die de volgende dag worden afgerond en escallaties naar technische dienst krijgen geen gevolg.
De klachten zijn begonnen na overstap van Proximus naar Orange waarna er amper bereik is. Bellen of gebeld worden werkt amper. De gebruikte gsm-toestellen ondersteunen 4G, maar zijn niet gecertificeerd door Orange om gebruik te maken van VoWiFi.
Ik vind verschillende artikels waar gelijkaardige situaties vroeger werden opgelost met een femtocell, maar dit werd nog niet aangeboden.
Het lijkt erop dat er op deze weg geen oplossing gaat komen. Wat is de beste manier om geholpen te worden in zo'n situatie?
Mvg,
Thibaut
De kaart met werken is zeer interessant om een idee te krijgen van de huidige werken. In dit geval zijn er wel werken in de buurt, maar valt buiten de zone die hier impact van zou hebben.
Ik heb gevraagd naar de femtocell, maar dit wordt niet meer gedaan en er zijn blijkbaar geen andere alternatieven.
De enige opties zijn perfect werkende toestellen vervangen door andere die wel vowifi ondersteunen of over te stappen naar een andere provider die daar wel dekking heeft.
Die werken zullen effectief wel plaatsvinden, maar de klantendienst heeft slechts zicht op een globale periode waarin die werken zullen gebeuren. Ze hebben geen idee van de effectieve planning die wordt uitgevoerd door onderaannemers. Door slechte weersomstandigheden kunnen deze worden uitgesteld.
In jouw buurt kunnen zijn er een paar mogelijkheden aangezien Orange en Proximus tegenwoordig antennes en actieve apparatuur delen (dus niet alleen maar de mast):
- Orange komt ook actief op de Proximus mast waardoor de ontvangst effectief zal beteren.
- Proximus komt bij de Orange mast en verlaat hun huidige mast waardoor ontvangst slecht blijft.
- Ze komen actief op elkaars mast.
=> op de site van Omgeving Vlaanderen kan je meestal wel afleiden wat er effectief zal gebeuren.
=> De timings van de werken kan je vinden https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/netwerkwerken en https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_mobile_network_works/particulieren/blog/news/service/thuis-blijve... (bij deze heb je als Orange klant geen last, maar zal je wel van profiteren eenmaal die afgerond zijn)
Bij ons lag dit aan het feit dat er geen mast in de buurt was. Of te ver stond. Kan je normaal laten nakijken via de provider. Wij hadden het met Proximus, daarom nu bij orange.
mvg,
Zou even aandringen voor een femtocell 4G