annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstap van Telenet

Topic gestart op: 02-01-20 09h31

Antwoorden: 17 antwoorden

Tommie1
Ervaren verkenner

Overstap van Telenet

Ik had deze maand een pak problemen bij Telenet. Uiteindelijk is het opgelost, maar daar zijn wel 4 bezoeken voor nodig geweest, en vermits ik bij Telenet de hoofdprijs betaal, en een ondermaatse service krijg is de maat nu vol. (ik bespaar jullie het volledige verhaal)

Ik denk er dus heel sterk aan om over te schakelen, maar heb nog een paar vragen. Ik heb wat gezocht, maar vond niet snel een recent antwoord. Dat het in 2017 bij Orange ook niet altijd vlot liep, daar heb ik nu niet veel aan. 

Dus, ik post even mijn vragen

- Als ik overschakel via easyswitch voor Internet, mobiele tel en TV, ben ik dan zeker dat ik geen dag zonder zit? 

- Loopt de facturatie vlot? 

- Hoe snel reageren ze als je een probleem hebt met bv je vaste internetverbinding? 

- Krijg je snel iemand aan de lijn als je de helpdesk belt? 

- Zijn de digiboxen nu al wat stabieler (ik lees dat er wat vastlopers zijn)? 

 

Alvast bedankt, en een gelukkig 2020! 

 

Labels (2)
17 ANTWOORDEN 17
Movieman
Aspirant genezer

@Tommie1 zie dat mijn collega's je al de antwoorden hebben bezorgd die je nodig hebt. Wil er toch aan toevoegen dat er altijd wel iemand is met problemen en dan kom je op Tribe terecht waar we u zo veel mogelijk trachten verder te helpen meestal. In elk geval welkom op dit forum zou ik zeggen 👍.

patrick2
Wijze
Wijze

@Tommie1  Ik wil je ook als eerste een gelukkig nieuw jaar toewensen en veel liefde en geluk in 2020 !

Dat het niet overal perfect is weet iedereen dus Orange en Telenet hebben hun gebreken maar das nu niet belangrijk. 

1) De easy switch zou ik niet gebruiken. Het bestaat en is in het leven geroepen dat een klant niks meer zelf hoeft te doen maar het werkt meer niet dan wel. Op 2 verschillende forums lees ik het dus zou het zeker niet gebruiken. Bel naar de klantendienst om alles op te zeggen bij Telenet als Orange zijn installatie gedaan heeft en dat het ook werkt. Dan pas opzeggen via de klantendienst.

 

2) Ik heb geen problemen met de facturering. Hen ook een domiciliering erop staan dat werkt het beste want elke maand is hetzelfde dag dat het ook betaald is.

3) Als men belt naar een klantendienst is het niet altijd overal even snel  , lees uw verhaal met de problemen bij Telenet . Maar je wordt wel geholpen bij Orange.

4) Het ligt aan de drukte hoe snel men reageer en als men moet wachten ja dan is dat zo. Ik heb ooit 2 keer gebeld in die 2 jaar en ben twee keer vlot geholpen. 

5) Zolang u de digicorder buiten een gesloten kast houd is het goed. Deze kunnen namelijk uitvallen als ze de warmte niet goed kwijt kunnen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Tommie1
Ervaren verkenner

Ben een beetje verwonderd dat easyswitch niet goed werkt. 

Hoe kan Orange trouwens installeren als de telenet modem er nog staat? 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Tommie1  de techniekers koppelen altijd de modems zelf los. In dit geval zal Orange dus de Telenet modem ontkoppelen en die van hun plaatsen. De Telenet modem blijft toch op uw adres staan die moet niet terug gestuurd worden. 

Dat de Easyswitch nog niet helemaal werkt ligt gewoon aan dat systeem zelf dat staat niet op punt. Ik heb al mensen genoeg gehoord en gezien en hier gelezen en andere forums gelezen dat het niet werkt. Bel de klantendienst voor opzeg maar alleen als Orange Geinstalleerd heeft , moest er namelijk iets zijn dan heeft u wel gewoon internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen