annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijs en betaling smartphone met abonnement?

Topic gestart op: 13-01-19 23h05

Antwoorden: 14 antwoorden

Bertje
Gewaardeerd verkenner

Prijs en betaling smartphone met abonnement?

OPGELOST

Hallo iedereen, ik ben nieuw bij orange maar het ziet er wel heel interessant en voordelig uit dus hier een paar vragen voor ik er echt aan begin:

 

Als ik dit koop ( https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-s9-256-gb-zwart + het arend plan ) moet ik dan 700 euro betalen voor de gsm en dan 40/maand voor 12 maanden of is het gewoon 40 euro per maand totdat het bedrag van de gsm afbetaald is?

 

Hoe oud moet je zijn om een toestel met abonnement aan te schaffen? 

 

Als je per maand moet betalen maar je krijgt je geld pas 6 dagen na het begin van de maand zal hier dan rekening mee gehouden worden?

 

Als ik deze gsm koop ( https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-s9-256-gb-zwart ) + het Arend abonnement erbij kan ik dan mijn abonnement nog altijd delen  ( https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-everywhere/surf-extra-card ) ?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bertje

Het is inderdaad een beetje verwarrend overgekomen, al die bovenstaande posts. Ik zal eens een poging doen om het uit te leggen, hoe het in mekeer steekt.

  • Het gekozen toestel kost € 849 indien u het gewoon gaat kopen in een shop.
  • Wanneer u reeds een abonnement hebt of er een neemt (een gewoon abonnement, dus geen smartphone abonnement, die zijn duurder) krijgt u een korting van € 150
  • Het gekozen toestel kost u dus nog € 799 wanneer u bvb een Arend abonnement hebt of neemt.
  • Dat Arend abonnement kost u € 40 per maand, onafhankelijk van uw foon. U dient dit abonnement minstens 12 maanden te behouden op straffe van bijbetaling.
  • De € 799 die uw foon nog kosten moet u uiteraard ook betalen. Daarvoor kan u gebruik maken van de regeling "gespreid betalen". Het voorschot, de looptijd en het maandbedrag hangen af van welke formule u kiest. Maar welke de maandelijkse last ook wordt, die moet u dus elke maand bijtellen bij de € 40 van uw Arend abo.

U dient dit allemaal te regelen in een Orange shop. De afbetaling zelf (met 0% rente) wordt afgehandeld door Cetelem, niet door Orange zelf.

Meer info over "gespreid betalen":

https://www.orange.be/nl/hulp/mobiele-telefonie/orange-abonnement/lening-op-afbetaling-voor-je-smart...

Wat ik hier nog duidelijk wil stellen: dit is dus NIET hetzelfde als een aankoop van een smartphone met abonnement. Want dan moet je verplicht een "smartphone abonnement" nemen, dat € 15 duurder is dan zijn gewone tegenhanger en dan moet je ook een contract van 24 maanden tekenen. Buiten het voorschot betaal je dan dus eigenlijk elke maand € 15 af voor uw foon, en dat maal 24 = € 360

Zo, ik hoop dat dit nu een beetje duidelijk is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Bertje  schreef:

Ik zal nog eens bellen met een medewerker maar toch heel erg bedankt om het zo eenvoudig uit te leggen ik apprecieer het


Da's graag gedaan hoor Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Bertje nee u betaald zoals jerre heeft laten zien in de tabel een afbetaling op die 150 euro. Dus netjes betaald u die 40 euro per maand. Zegt u na een maand op betaald u de restwaarde van 137 euro zegt de tweede maand op betaald u dat bedrag en zo verder. Blijft u 12 maanden.verbonden dan is alles betaald en terug toestel vrij. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bertje
Gewaardeerd verkenner

Ik ben een beetje verward, dus hoeveel betaal ik nu per maand inclusief het toestel + abonnement?

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bertje

Het is inderdaad een beetje verwarrend overgekomen, al die bovenstaande posts. Ik zal eens een poging doen om het uit te leggen, hoe het in mekeer steekt.

  • Het gekozen toestel kost € 849 indien u het gewoon gaat kopen in een shop.
  • Wanneer u reeds een abonnement hebt of er een neemt (een gewoon abonnement, dus geen smartphone abonnement, die zijn duurder) krijgt u een korting van € 150
  • Het gekozen toestel kost u dus nog € 799 wanneer u bvb een Arend abonnement hebt of neemt.
  • Dat Arend abonnement kost u € 40 per maand, onafhankelijk van uw foon. U dient dit abonnement minstens 12 maanden te behouden op straffe van bijbetaling.
  • De € 799 die uw foon nog kosten moet u uiteraard ook betalen. Daarvoor kan u gebruik maken van de regeling "gespreid betalen". Het voorschot, de looptijd en het maandbedrag hangen af van welke formule u kiest. Maar welke de maandelijkse last ook wordt, die moet u dus elke maand bijtellen bij de € 40 van uw Arend abo.

U dient dit allemaal te regelen in een Orange shop. De afbetaling zelf (met 0% rente) wordt afgehandeld door Cetelem, niet door Orange zelf.

Meer info over "gespreid betalen":

https://www.orange.be/nl/hulp/mobiele-telefonie/orange-abonnement/lening-op-afbetaling-voor-je-smart...

Wat ik hier nog duidelijk wil stellen: dit is dus NIET hetzelfde als een aankoop van een smartphone met abonnement. Want dan moet je verplicht een "smartphone abonnement" nemen, dat € 15 duurder is dan zijn gewone tegenhanger en dan moet je ook een contract van 24 maanden tekenen. Buiten het voorschot betaal je dan dus eigenlijk elke maand € 15 af voor uw foon, en dat maal 24 = € 360

Zo, ik hoop dat dit nu een beetje duidelijk is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
0rang3
Rekruut scout

The worst GSM company ever!
I lost my phone this Sunday (stolen) I contacted Orange (29-oct-2022) to register a new sim card on my number (swap card) , to have access on Icloud (because they need confirmation by sms) etc. etc... since 3 days and they do not arrive to activate my new card. The help desk is terrible, the people who work there don't do anything. I was at orange shop, the guy suggested me to switch to another operator 😄 it's like a joke.. The whole company is just a big joke. Be careful.. stay away. Orange has no control over its employees and also their management software is broken (said by the helpdesk on the phone) and nobody can help you because they don't want to forward the phone to a responsible person. (upper level) Poor service, poor company..

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen