annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming : Word ik aangerekend ?

Topic gestart op: 04-10-20 15h53

Antwoorden: 21 antwoorden

Roobrob
Aspirant verkenner

Roaming : Word ik aangerekend ?

Momenteel zit ik in rhodos, griekenland. Dit is eu dus normaal gezien geen problemen met roaming. Ik heb een arend abonnement, dus onbeperkt internet.Vandaag aan het strand en ik krijg constant meldingen van travel control data. Ik heb een foto getrokken van mijn verbruik. Zal ik dit nu aangerekend worden? Dit is toch niet correct?!? Weet iemand het antwoord?

Screenshot_20201004-161858_My Orange.jpg

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
haelewyn
Leidende verkenner

Manueel zetten en cosmote selecteren dan.... Anders selecteert je do

on automatisch het sterkste netwerk... En dat kan er in jouw geval een van TR zijn.

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Pas op... Dat kan afwisselen he. Je kan van het ene naar het andere netwerk springen. Je smartphone maakt het onderscheid niet tussen TR of GR netwerk en heeft geen voorkeur.

Manueel instellen van het netwerk is mijn dringende raad..

patrick2
Wijze
Wijze

@haelewyn  dat is een heel goed advies. Je kan een gsm niet dwingen welk netwerk die gebruikt die doen dat zelf automatisch als dat zo is ingesteld enkel wat je zegt manueel. Een toestel zal dan altijd het beste en sterkste netwerk kiezen. 

@Roobrob  als je manueel zoekt kan het perfect zijn dat je geen netwerk vindt maar je zit ook op het strand. Dus dan heb je beter geen bereik en geen netwerk dan die aan de overkant ligt en je flink moet betalen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


haelewyn
Leidende verkenner

Bij proximus gaven ze eenmalig een commerciële geste, als je de juiste aan de lijn had. Ik heb ook bedragen zien passeren daar van 5-6000 euro.

Bij orange weet ik niet of ze daar gestes voor doen. Vandaar wat ik antwoordde...

patrick2
Wijze
Wijze

@haelewyn  klopt bij Proximus is het een geste van onder de € 50 alles er boven zal een klant moeten betalen. Deze regel is al heel lang actief bij Proximus zelfs toen ik er nog werkte.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen