annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming : Word ik aangerekend ?

Topic gestart op: 04-10-20 15h53

Antwoorden: 21 antwoorden

Roobrob
Aspirant verkenner

Roaming : Word ik aangerekend ?

Momenteel zit ik in rhodos, griekenland. Dit is eu dus normaal gezien geen problemen met roaming. Ik heb een arend abonnement, dus onbeperkt internet.Vandaag aan het strand en ik krijg constant meldingen van travel control data. Ik heb een foto getrokken van mijn verbruik. Zal ik dit nu aangerekend worden? Dit is toch niet correct?!? Weet iemand het antwoord?

Screenshot_20201004-161858_My Orange.jpg

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
haelewyn
Leidende verkenner

Dat vorige moest 'foon' zijn.

Je hebt de keuze tussen automatisch en manueel.
Als je manueel kiest zal je een lijst zien met beschikbare netwerken. Daar moet je er dan één uitkiezen.
Cosmote is een goeie. Die is Grieks.

Dit is een oud en gekend probleem hoor. Op Lesbos en Chios heb je dat ook vaak. Die eilanden liggen ook tegen de Turkse kust. Er ligt enkel de zee tussen jou en de TR antenne dus altijd goed signaal want niets dat het tegenhoudt.
De Griekse antennes geven soms minder goede ontvangst door gebouwen en heuvels. Je telefoon kiest dan makkelijk een TR netwerk.

Wat ik zei over Proximus is info van 10 jaar geleden. Geen idee of ze die commerciele gestes nu nog doen.

0 pluimen
Roobrob
Aspirant verkenner

Juist handmatig ingesteld. Duurde lang voor het lukte. Gebeld naar de klantendienst. Geen uitleg gekregen. Wachten op de factuur. Hij zei dan moet je wel buiten de eu gegaan zijn

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Roobrob  ik vrees er ook voor dat het buiten de bundel is. Ik had er ook geen rekening mee gehouden dat de Turkse kust heel kort bij was.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Roobrob
Aspirant verkenner

Ik dus ook niet. Toppunt is dat ik het opzocht en dat er vermeld wordt dat ik onbeperkt internet heb in eu. Dus verder geen acht op geslaan. In slaap gevallen en dan krijg ik sms en zie ik een bedrag staan van +400 euro.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Roobrob  je de EU is inderdaad inbegrepen in je totaal volume maar Turkije valt dus niet in de EU. Als je daar dus een connectie mee krijgt met die masten dan gaat de teller wel lopen. Maar denk dat vele dit soort kleine dingen niet door hebben en eerlijk is eerlijk ik ook niet hoor. Wij denken daar niet aan je denkt oh ik ben in Griekenland en dus in de EU maar niks is wat het lijkt. Maar dan bedoel ik voor de gsm natuurlijk want die verbind zich met de sterkste mast die trekt zich er niks van aan data is data.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen