annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming : Word ik aangerekend ?

Topic gestart op: 04-10-20 15h53

Antwoorden: 21 antwoorden

Roobrob
Aspirant verkenner

Roaming : Word ik aangerekend ?

Momenteel zit ik in rhodos, griekenland. Dit is eu dus normaal gezien geen problemen met roaming. Ik heb een arend abonnement, dus onbeperkt internet.Vandaag aan het strand en ik krijg constant meldingen van travel control data. Ik heb een foto getrokken van mijn verbruik. Zal ik dit nu aangerekend worden? Dit is toch niet correct?!? Weet iemand het antwoord?

Screenshot_20201004-161858_My Orange.jpg

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Cdt24801
Wijze
Wijze

Aan allen die dit lezen: opgelet, Zwitserland is net dezelfde valkuil. je hoeft er niet binnen te gaan, in de buurt van de grens komen is dikwijls voldoende ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


haelewyn
Leidende verkenner

Andorra is zo mogelijk nog een grotere instinker.

Zwitserland zit aan 6 euro per MB. 

Andorra aan 14 euro per MB.

Op Gibraltar : een geval geweten van iemand die beweerde dat hij per ongeluk op een Marokkaans netwerk was terecht gekomen, lang geleden.

Cruiseschepen, Schepen tussen Engeland en Frankrijk : satellietnetwerk (wordt als service doorgestraald op het schip) : duurste categorie

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Inderdaad @haelewyn , die cruiseschepen, dat is echt verschrikkelijk.

Er zullen wel ergens bordjes hangen om u te waarschuwen, maar toch laten er steeds weer mensen zich vangen. Aan boord van die schepen zijn effectief satellietverbindingen, die proberen niet van contact te maken met het vasteland.

En van die tarieven, daar valt ge echt van achterover ...

Het maritieme netwerk is het netwerk waarop je telefoon overschakelt wanneer je op zee bent. Dit kan zijn als je op een cruiseschip zit, of op een ferry naar bijvoorbeeld Groot-Brittannië of Scandinavië. Je telefoon maakt dan geen verbinding met een reguliere zendmast op land, maar met een zendmast op de boot.

Ga je de zee op, dan heb je nog zo’n 10 kilometer bereik via zendmasten aan de kust. Daarna is bellen en internetten alleen nog mogelijk via de satelliet. Met je telefoon kun je geen satellietverbinding opzetten. Veel veerboten en cruiseschepen hebben een eigen zendmast aan boord, die data en spraak verzendt en ontvangt via een satelliet.

Een voorbeeld:

Een paar video’s bekijken op een mobieltje aan boord van een cruiseschip is voor een familie uit Berlijn een duur grapje gebleken. Het reisje van het Duitse Kiel naar Oslo in Noorwegen op een boot van de rederij Color Line was al bijna weer vergeten, toen de rekening van de telecomprovider op de mat viel: 12.000 euro.

De zender NDR1 Welle Nord onthulde woensdag dat de twaalfjarige zoon zich onderweg had vermaakt met enkele filmpjes en 470 MB had verbruikt. Dat deze betrekkelijk geringe hoeveelheid dataverkeer zo gigantische kostbaar bleek, heeft volgens een woordvoerder van de scheepvaartmaatschappij vermoedelijk te maken met het feit dat de telefoon van de jongen de beelden heeft binnengehaald via ‘Telenor Maritime’, een satellietverbinding.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Zit je toevallig dicht genoeg bij de Turkse kust om met een netwerk van daar verbonden te zijn ? Dat is buiten de zone.....

Pas op je klantenzone aan wat het maximumbedrag is dat je kan opdoen buiten bundel.

Kijk met welke netwerken je verbindt en post het hier.

Zoek er een manueel op en stel daar op in. Uiteraard op een Grieks netwerk. Niet op een Turks netwerk.

Roobrob
Aspirant verkenner

We zien turkije liggen vanop het strand maar we hebben nog geen voet buiten rhodos gezet, wat ook niet mogelijk is met de covid. Wat ook raar is, is dat het bedrag buiten bundel staat op 0 euro. Vandaar dat ik het zo verwarrend vind. Zal die kost aangerekend worden? 

Leden met de meeste pluimen