Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-08-20 17h06
Antwoorden: 32 antwoorden
Het sociaal tarief is een korting op de (vaste of mobiele) telefoon- of internetrekening. Als u in aanmerking komt voor het sociaal tarief, betaalt u minder voor de telefoonaansluiting, betaalt u een lager abonnementsgeld en een lager gesprekstarief.
Beste,
De Operator Orange heeft zich geëngageerd om het sociale tarief te hanteren in overeenkomst met de wetgeving.
Ik heb altijd geweten dat de wetgeving primeert en indien de operator daarvan afwijkt, dat er sancties kunnen volgen.
TS moet zoals reeds vermeld door het BIPT zich wenden tot de ombudsman telecommunicatie en indien de operator niet werkt volgens de overeenkomsten zullen zij op zijn minst teruggefloten worden.
Het kan niet zijn dat een eerder overeengekomen en geldig sociaal tarief afgenomen word omdat men een ander tarief aanprijst dat niet onder de sociale voorwaarden ( ZOU ) vallen.
De wetgeving is duidelijk , Vaste telefoon, mobiele telefoon of ander los abonnement of pakket.
Voor mobiel Colibri kan wel een uitzondering gelden omdat dit tariefplan lager is dan de tegemoetkoming die voorzien is.
Provider is niet verplicht om sociaal tarieven te geven blijkbaar.
Zit mobiel bij Orange al vele jaren maar zonder sociaal tarief.
Bij een andere provider gebruik ik mijn sociaal tarief voor een pack. Was voordelig
Beste
Toch wel het is verankerd in de grondwet.
Bel 5000 en vraag je sociaal tarief gewoon aan ,mobiele abonnementen worden wel gewraakt op onbehoorlijke wijze.