annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Simkaart nog actief na overdracht nummer

Topic gestart op: 11-09-20 10h29

Antwoorden: 24 antwoorden

StijnP
Ervaren verkenner

Simkaart nog actief na overdracht nummer

Hallo

Ook eens via deze weg horen. 4 dagen geleden nummer laten overdragen van Orange naar andere provider. Dat is gelukt bij de nieuwe provider maar de oude simkaart bij Orange is nog steeds actief. Gevolg: nummer actief bij 2 providers! Orange nummers komen op de Orange simkaart en alle andere op de nieuwe simkaart.

Ik heb al menige malen telefonisch contact gehad met de klantendienst alsook twitter en FB. Er komt maar geen oplossing!!! Gisteren nog klantendienst aan de lijn en ze hebben het contract ‘terminated’ gekregen maar de simkaart is na zovele uren nog altijd actief!

Ik word er moedeloos van!

Groetjes,
Stijn

Labels (1)
24 ANTWOORDEN 24
haelewyn
Leidende verkenner

Stijn.... Mijn eerlijke mening is : 

Kijk op 1299 bij welke operator je nummer hoort.

Transfereer naar een andere operator (als dat lukt) en eventueel terug naar Orange. In het voordeel van Orange kan ik zeggen dat het waarschijnlijk een fout is bij het crdc.

Je kan ook wachten tot iemand op de juiste stoel de juiste handelingen doet voor jou maar ik kan je niet beloven wanneer dat gaat gebeuren.

Als de wet van Murphy nu even wegblijft en de mnp loopt deze keer goed ben je van de miserie op die manier (met mijn voorstel) snelst af.

Ik heb mijn twijfels over de deactivatie. Dat gebeurt wel bij orange. Wij zetten (verleden tijd) om iets op te lossen ook wel eens een kaart op non-actief om die daarna weer goed te reactiveren. Maar ik deed dat wel op een paar minuten tijd.

Let wel op : bij prepaid ben je het beltegoed kwijt dat je hebt opgeladen, dus dat wordt best eerst opgebruikt. Bij postpaid zal je ook een rekening moeten betalen dus ideaal zou zijn om een overdracht te doen rond je Bill cycle day.

Als je heen en weer transfereert, doe dat dan met een operator waar je nog niets moet betalen voor een sim of blijf daar een poosje klant en gebruik er ook je 10 euro op.

Ik vind dit ook niet ideaal maar zelf heb ik geen geduld / zou ik geen geduld hebben om lang op een oplossing te wachten. 

0 pluimen
StijnP
Ervaren verkenner

@haelewyn Dat is inderdaad ook één van de pistes waar ik aan denk / dacht...

Echter ben ik zelfstandige en moet echt wel bereikbaar zijn op dit nummer. Als ik met een switch nu ook nog de ‘andere kanalen’ opblaas, is het helemaal om zeep.

Momenteel is het nummer geregistreerd bij Proximus (crdc) en zo is het ook correct. De simkaart van Orange is effectief gedeactiveerd in de loop van de avond.

Had ik het geweten was ik bij Orange gebleven... Maar soms moet ge aan de portemonnee denken en dan kwam een ‘pack’ beter koop uit. (Geen kabelaansluiting hier om Telenet / Orange te overwegen!)

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Eventueel je nummer terug naar Orange zetten op prepaid.

Je zal wel de goede gegevens moeten kunnen geven van bij proximus en nakijken of je met je pack bij Proximus en de kosten daarrond niet in de problemen gaat komen. Bv een nummer toevoegen aan je pack eerst. Dat wordt ingewikkeld en duur.

Je kan natuurlijk Proximus vragen om het via hun technische dienst te laten in orde maken bij het crdc.. en het resultaat afwachten.

0 pluimen
StijnP
Ervaren verkenner

@haelewyn Het huidige pack verlaten mag geen probleem zijn. Er zit enkel een extra korting op het mobiele gedeelte. 

Ik geef ze nog even de tijd omdat ze blijven aanhalen dat ze via mail contact hebben opgenomen met Orange om het op te lossen. 

I know... Maar echt, zowel op het forum hier als op het forum bij Proximus wijzen ze mekaar met de vinger... :-(. Maar waar de waarheid ook ligt, Px moet initiatief nemen...!

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

PX moet initiatief nemen. Maar ik wijs PX niet met de vinger hoor.  🙂

Leden met de meeste pluimen