annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkeerd Flybox abonnement

Topic gestart op: 11-04-20 17h46

Antwoorden: 9 antwoorden

Cumulus
Gewaardeerd verkenner

Verkeerd Flybox abonnement

OPGELOST

Beste,

Ik heb enkele weken geleden een Flybox aangeschaft met 150 GB per maand.

Nu blijkt echter dat men voor mij de 15 GB versie heeft geactiveerd. Waarschijnlijk zijn ze bij het verwerken van de administratie een nul vergeten. Tot overmaat van ramp zijn er ondertussen verschillende bundels aangerekend omdat ik met die 15 GB uiteraard niet toekom. Hierdoor betaal ik meer kosten voor minder data dan ik heb aangevraagd.  

De klantendienst kan ik niet bereiken. Wanneer ik naar de dienst abonnementen bel zegt men dat ik hiervoor bij de technische dienst moet zijn. Maar wanneer ik naar de technische dienst bel zegt men dat ik bij de dienst abonnementen moet zijn. Wanneer ik terugbel naar de dienst abonnementen dan word ik automatisch doorgeschakeld naar de technische dienst en zodra er een verbinding tot stand is gekomen word ik weer doorgeschakeld naar de technische dienst.  Deze schakelt mij weer door naar de dienst abonnementen en zo gaat het steeds heen en weer.

Wat moet ik nu doen??

Ik zit door de Corona crisis thuis en ben gedwongen om te telewerken waardoor ik veel data nodig heb. Doordat ik steeds nieuwe bundels bovenop die 15 gb basis krijg aangerekend dreigt het op een Blankenbergse rekening uit te draaien. Ook via andere wegen zoals Twitter krig ik geen respons.  En ik kan ook niet het dichtstbijzijnde kantoor bereiken want de politie stuurt me terug omdat dit als een niet essentiële verplaatsing wordt beschouwd.

Wie oh wie kan me hieruit helpen zodat ik op een normale manier kan telewerken met het 150 GB abonnement dat ik oorspronkelijk heb aangevraagd??

Veel dank bij voorbaat, 

 

Hendrik 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Cumulus  probeer anders eens te versturen via Messenger van FB. Daar ga je ook niet direct antwoord hebben maar die bekijken wel hoe ze het kunnen oplossen , ze sturen het naar de juiste dienst. Als het is opgelost krijgt u van hun zelf een bericht terug. Je kan er ook direct je bestelling bij doen , een foto , van wat je besteld hebt. Op die manier zouden ze misschien de kosten kunnen recupereren van wat je uit je bundel gegaan bent. Op die manier zou je toch een soort compensatie hebben door de verkeerde activering van het abonnement.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Cumulus  probeer anders eens te versturen via Messenger van FB. Daar ga je ook niet direct antwoord hebben maar die bekijken wel hoe ze het kunnen oplossen , ze sturen het naar de juiste dienst. Als het is opgelost krijgt u van hun zelf een bericht terug. Je kan er ook direct je bestelling bij doen , een foto , van wat je besteld hebt. Op die manier zouden ze misschien de kosten kunnen recupereren van wat je uit je bundel gegaan bent. Op die manier zou je toch een soort compensatie hebben door de verkeerde activering van het abonnement.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cumulus
Gewaardeerd verkenner

Ik heb contact gehad met de klantendienst. Blijkt nu dat er geen Flybox 15 en 150 bestaan, maar enkel een 15 met en zonder databoost. Met databoost kom je aan max 150 gb waarvan 100 in daluren. Maar doordat mijn abonnement een paar dagen voor het begin van een nieuwe factuatieperiode in ging, betaalde ik een stukje van de vorige periode samen met de volledige maand van de periode erop. Door die boost welke op mijn factuur vermeld stond dacht ik ten onrechte dat het afwijkende bedrag door de kost van extra datavolume was, die me was aangerekend, kwam.

Probleem dus opgelost.  Maar wel handig om weten voor wie tegen hetzelfde aanloopt. Tip voor Orange: bied gewoon twee afzonderlijke formules aan bvb Flybox mini en Flybox maxi, dat gaat veel minder verwarring geven dan slechts een product aan te bieden met dan zowel boost opties als extra datapaketten van 5 en 10 gb als optie. 

Nu is er trouwens nog steeds verwarring want in mijn klantenzone staat dat het volume niet 100gb extra is in de daluren maar onbeperkt, dus er is tegenstrijdige info. Ook staat er "extra datapakket" naast de boost wat de suggestie opwekt dat dit automatisch zal worden aangesproken en aangerekend zodra je standaard data op is terwijl er juist wordt gerustgesteld dat je enkel op smalband wordt gezet.

Samengevat: zeer goed product en tevreden tot hiertoe maar de informatie mag wat eenduidiger en transparanter zijn in de klantenzone 🙂

Alvast bedankt voor de tips en info van jullie.

patrick2
Wijze
Wijze

@Cumulus  je hebt met de flybox wel degelijk onbeperkt. Je hebt een totaal volume van 100 GB om tegen volle snelheid te gebruiken en als die 100 GB verbruikt is kan je verder surfen maar aan verlaagde snelheid. Dus je hebt onbeperkt , dat is hetzelfde als met het vaste internet. Je hebt volledige snelheid tot je 750 GB hebt verbruikt en daarna kan je verder surfen aan verlaagde snelheid. Vroeger had je dit niet en stopte je internet verbinding en moest je tot de volgende maand wachten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Klopt wat je zegt @patrick2 , maar ik moet @Cumulus ook wel gelijk geven dat het allemaal een beetje onoverzichtelijk of onduidelijk is als je de info op de website van Orange doorneemt. Het mocht iets duidelijker en meer "straightforward" zijn.

Het staat er inderdaad wel allemaal, maar je moet er echt de tijd voor nemen om het allemaal goed te lezen en het dan nog juist interpreteren ook ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen