annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer exact zijn de daluren en piekuren?

Topic gestart op: 27-10-19 11h04

Antwoorden: 31 antwoorden

user69
Gewaardeerd verkenner

Wanneer exact zijn de daluren en piekuren?

Zoals ik begrepen heb zijn de daluren van 12u 's nachts tot 12 u 's ochtends.

 

Maar hoe zit het met het weekend? Zit ik vanaf 12u 's middag in de piekuren of nog in de daluren gezien het weekend is?

 

Graag meer duidelijkheid. Ben iets wat teleurgesteld in de 750GB limiet ook al maakt Orange reclame voor onbeperkt internet.. Wat totaal niet het geval is!

 

En het verbruik van internet werkt trouwens praktisch nooit! 9 op de 10 keren zie ik de melding "Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen."

Labels (4)
31 ANTWOORDEN 31
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

750 GB is niet meer van deze tijd, zeker niet als je Internet ook wil gebruiken om TV te kijken. 

Indien mensen zouden kiezen voor Love DUO zitten ze elke maand boven de fair use. Het is de hoogste tijd om de limieten op te trekken. 

Het meest frustrerende is dat je zelfs geen data kan bijkopen. Dit zou een mogelijkheid bieden die naast het gewonen surfen ook echt gebruik willen maken van Netflix, VRT NU, VTM GO,..... De media biedt mogelijkheden aan en zien in dat de wereld verandert naar meer on-demand. Jammer dat een ISP deze evolutie tegenhoudt.

Ugh @Smaes,

Wees gerust, elke LOVE Duo klant staat niet boven de limiet, maar je bericht is wel doorgegeven aan de beslissende geesten !

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Butterfly
Gewaardeerd verkenner

Gebruikers, consumenten gaan dom om met hun verbruik.

Zo kijken er idd alsmaar meer naar tv via internet. En dat aan de hoogste videokwaliteit (> 1000p), niet wetende dat je het per stream kunt instellen en dat bijvoorbeeld een videokwaliteit van 360p qua beeldscherpte dikwijls al goed meevalt. Bij de VRT o.a. Maar ook Youtube en veel andere kanalen bieden het aan. Het allerminimum meestal 240 à 270p zijnde. De allerlaagste kwaliteit, dat merk je meestal wel.

Ik zou zeker niet hoger gaan dan 480 à 500p.

Het heeft ook het voordeel dat de stream er vlotter doorkomt. De lijnen minder belast worden. Geen haperingen.

Online TV kijken op VTM jaagt sowieso je internetverbruik de hoogte in. Daar staat de minimimkwaliteit meestal op 800p. Moet je er tegenwoordig nog eens telkens je inloggen confirmeren met een code. Toch wanneer je browsercookies worden verwijderd bij elk afsluiten van je browser. Bovendien slokt al die reclame ook je verbruik op. VTM gaat ervan uit dat 't verbruik en 't geld de mensen op de rug groeit. Niet dus.

De online kijkers beseffen maar beter dat het dataverbruik en de tijd ong. gelijkloopt met de videokwaliteit van wat je bekijkt. Zo zul je aan een 1000p in een uur ong. 1 GB opgebruikt hebben. Als je aan 360p kijkt, kun je dus eigenlijk voor hetzelfde verbruik drie uur tv kijken. Of in 1 uur tijd veel minder verbruiken.

Ook wat het downloaden van video betreft, beseffen velen niet wat ze doen. Met de video codecsen x/h264 en x/h265 heb je al een filmpje van anderhalf à twee uur van zeer goede kwaliteit onder de 1 Gb. Eigenlijk kan het aan een nog steeds voortreffelijke kwaliteit rond de 500 Mb. HD is relatief. Dat gaat hem vooral om de beeldverhouding (aspect ratio) 16:9 (breedbeeld). Men wil soms enorme beeldresoluties terwijl 1280x720 px, en bijna evengoed, de helft daarvan, 640x360 px, nog steeds een goede kwaliteit geeft en, zeker bij het laatste, een véél kleiner videobestand.

Bij gezinnen waar de kindertjes op hun kamertje ook nog eens tv kijken en Tiktokken en watnietnogalmeer kan het gezamenijk verbruik helemaal de spuigaten gaan uitlopen.

Het instellen van de beeldkwaliteit per video heeft geen invloed op 't geluid. Daar is de normale kwaliteit/snelheid 96 à 128 kbps.

Mensen die hun eerste internetstapjes jaren geleden zetten alover de koperdraad met hun 14.4 à 28.8 modempje, beseffen meestal maar altegoed wat dataverbruik betekent. Toen moest het met ontzettend veel minder aan een slakkengangetje 😉

In de context van online tv kijken en Orange, de Flybox o.a., mocht Orange wel duidelijker zijn i.v.m. hoe het verbruik tussen piekuren en daluren nu eigenlijk precies verloopt. De mensen denken namelijk dat 100 Gb in de daluren betekent dat ze inderdaad vanaf 18u dat kunnen verbruiken zonder invloed op het piekurenverbruik. Maar het steekt medunkt anders ineen...

0 pluimen
laibalion
Aspirant verkenner

@Totem, hoe kunnen we kijken wat we al verbruikt hebben elke maand? Als ik op de klantenzone ga kijken krijg ik een foutboodschap wanneer ik naar het 'resterende saldo' kijk voor het internet:

laibalion_0-1581246283368.png

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@laibalion  beste is dat je die printscreen doorstuurt via FB messenger. Daar zullen ze het bekijken hoe het kan dat je die fout ziet in plaat van je verbruik. Dan zullen ze het oplossen en krijg je opnieuw bericht als het opgelost is. Heb dit ook gehad in het begin en dan door gestuurd via FB en binnen een aantal dagen was dit opgelost.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik heb dat gedaan, @patrick2 

Dit is het antwoord dat ik gekregen heb op 27/01/2020

Je kan het vast internet verbruik niet zien in de klantenzone...
 
en wat later
We werken eraan
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen