Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-09-22 08h03
Antwoorden: 9 antwoorden
Beste,ik krijg facturen per post, ik wens geen domiciliering te doen of facturen via app of email te krijgen. Dus per post is prima voor mij. Echter de factuur komt 20/9 in de bus en de gelden moeten op 26/9 bij Orange zijn. Dit verhaal herhaalt zich elke maand. Gebeld met de klantendienst (ze zijn niet per mail bereikbaar maar leveren wel digitale diensten ????) en deze termijn kan niet verlengd worden volgens de niet zo vriendelijke dame aan de telefoon. Is dit wettelijk? Kan deze termijn naar 14 dagen gebracht worden? Mij lijkt dat alleszins niet echt klantvriendelijk en wettelijk. In ieder geval lijkt het of Orange zo bijkomende inkomsten wil krijgen via administratiekosten vanwege laattijdige betalingen. Met zulke korte betalingstermijnen kan je niet op vakantie voor enkele dagen zonder administratiekosten aangerekend te krijgen. Zo kreeg ik een eerste 'gratis' herinnering in juli na altijd netjes keurig op tijd betaald te hebben. Ik kan in ieder geval zeggen, moest het ooit het geval zijn dat ik deze kosten moet betalen dan stap ik direct met het gezin over naar een andere provider. Waar ik dan waarschijnlijk zal meer zal betalen 🙂 maar het gaat mij om het principe. @ koppelingen naar leden, inhoud
Beste,
ik heb begrip voor uw beweegredenen, maar een domiciliatie zou in dat opzicht toch de oplossing zijn?
groetjes
FVBIzegem
Klopt, maar ze factureren regelmatig verkeerd en dan kan ik mijn geld gaan terugvragen. Niet makkelijk als je ze dan ook nog niet kan mailen. Ik heb enkel nog domicilieringen lopen waarbij er geen fouten gebeuren.
Die parameter zullen ze waarschijnlijk niet veranderen @RVD1 Is een substantiële verschuiving in de liquiditeit. Als je graag administratie doet na het verlof is de enige mogelijkheid met domiciliëring werken.
Beste,
ik krijg facturen per post, ik wens geen domiciliering te doen of facturen via app of email te krijgen. Dus per post is prima voor mij. Echter de factuur komt 20/9 in de bus en de gelden moeten op 26/9 bij Orange zijn. Gebeld met de klantendienst (ze zijn niet per mail bereikbaar maar leveren wel digitale diensten ????) en deze termijn kan niet verlengd worden volgens de niet zo vriendelijke dame aan de telefoon. Is dit wettelijk? Kan deze termijn naar 14 dagen gebracht worden? Mij lijkt dat alleszins niet echt klantvriendelijk en wettelijk. In ieder geval lijkt het of Orange zo bijkomende inkomsten wil krijgen via administratiekosten vanwege laattijdige betalingen. Met zulke korte betalingstermijnen kan je niet op vakantie voor enkele dagen zonder administratiekosten aangerekend te krijgen. Zo kreeg ik een eerste 'gratis' herinnering in juli na altijd netjes keurig op tijd betaald te hebben. Ik kan in ieder geval zeggen, moest het ooit het geval zijn dat ik deze kosten moet betalen dan stap ik direct met het gezin over naar een andere provider. Waar ik dan waarschijnlijk zal meer zal betalen 🙂 maar het gaat mij om het principe.
@RVD1 De betalingstermijn is 10 dagen na factuurdatum. Voor je factuur te betalen op 26/09 zal de factuurdatum 16/09 zijn.
Als je ze per post ontvangt is het ook 10 dagen, echter ze kunnen ze niet posten voor ze ze opmaken. En dan moet de post ze ook nog sorteren en bezorgen.
Voor de rest zitten hier alleen maar klanten op dit forum - de herinneringen en de betaaltermijnen gelden voor ons allemaal