Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-09-22 08h03
Antwoorden: 9 antwoorden
Beste,ik krijg facturen per post, ik wens geen domiciliering te doen of facturen via app of email te krijgen. Dus per post is prima voor mij. Echter de factuur komt 20/9 in de bus en de gelden moeten op 26/9 bij Orange zijn. Dit verhaal herhaalt zich elke maand. Gebeld met de klantendienst (ze zijn niet per mail bereikbaar maar leveren wel digitale diensten ????) en deze termijn kan niet verlengd worden volgens de niet zo vriendelijke dame aan de telefoon. Is dit wettelijk? Kan deze termijn naar 14 dagen gebracht worden? Mij lijkt dat alleszins niet echt klantvriendelijk en wettelijk. In ieder geval lijkt het of Orange zo bijkomende inkomsten wil krijgen via administratiekosten vanwege laattijdige betalingen. Met zulke korte betalingstermijnen kan je niet op vakantie voor enkele dagen zonder administratiekosten aangerekend te krijgen. Zo kreeg ik een eerste 'gratis' herinnering in juli na altijd netjes keurig op tijd betaald te hebben. Ik kan in ieder geval zeggen, moest het ooit het geval zijn dat ik deze kosten moet betalen dan stap ik direct met het gezin over naar een andere provider. Waar ik dan waarschijnlijk zal meer zal betalen 🙂 maar het gaat mij om het principe. @ koppelingen naar leden, inhoud
@RVD1 Je hebt altijd een termijn om om te betalen . Ga eens naar de winkel van Orange zelf en daar kan je alles prima laten regelen ze zullen je zeker helpen . Je hebt altijd een betalingstermijn van 14 dagen indien je d n uiteraard te laat bent zal je administratie kosten moeten betalen. De post is altijd wat laat met hun brieven en dat weet de provider ook . Je krijgt altijd eerst een herinnering indien dan ook niet betaald krijg je inderdaad zeker administratie kosten dat is normaal . Ga in elk geval eens naar de winkel van Orange helpen je met veel plezier. Fijne groetjes tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
Beste Gregory,
Bedankt voor je respons.
Daar ben ik het volledig mee eens, dat ze ze niet kunnen posten voor ze ze opmaken. Hehe. Misschien dan de termijn van 10 dagen optrekken? Dat is uiteindelijk mijn vraag dacht ik? Ik vraag zelfs niet de einddatum naar achter te schuiven, voor mijn part gewoon de factuur vroeger opsturen zodat met de tijd tussen versturen en arriveren rekening kan gehouden worden?
5 a 6 dagen is echt te kort (of 10 dagen zoals jij formuleert waarvan 4 a 5 dagen dan onderweg) als je er even tussenuit bent.
Denk niet dat ze de betalingstermijn gaan verlengen @RVD1 Denk dat die voor iedereen dezelfde is
Best is per mail. Ten ander, in de My Orange App zie je ze toch ook. Het volstaat van daar af en toe eens te kijken. Je kunt ze ook van daaruit betalen - dan ziet Orange direct dat je betaald hebt, en niet de volgende dag zoals met een overschrijving
Ben blij dat ze in My Orange zitten - ik krijg ze ook per mail. Ben dit jaar een week of 3 in Spanje geweest - per post ging dat een probleem geweest zijn
Je kunt per factuur ook een betalingsuitstel van 8 dagen vragen
Hoe weet ik zeker dat Orange mijn betaling ontvang... - Tribe
Wil je een uitstel van betaling?
Goed nieuws! Je hebt de mogelijkheid om via het nummer 5000 een betalingstermijn van 8 dagen in te voeren (optie 1-1-2). Dit kan op elk moment worden gecodeerd zodra er een betalingsachterstand is (één uitstel per factuur). De vertraging wordt dan automatisch gecodeerd zonder dat er iemand aan de lijn komt. Dit kan kosten besparen en een schorsing voorkomen.
Dag Gregory,
in mijn oorspronkelijk bericht eerste zin geef ik mee dat ik facturen per post wens en niet via app of mail, ... ik ben in verlof en dan wens ik administratie pas te voeren na verlof. Elke dag mails of sms of berichten uit apps of nummers bellen voor uitstel van betaling is geen verlof. Misschien ben ik van de oude stempel, maar ik heb mijn gsm dan enkel bij voor noodgevallen in de familie. Ik denk ook niet dat ze dat gaan verlengen maar het zou wel logisch zijn en klantvriendelijk en veel realistischer. Kosten zijn hier voor hen niet aan verbonden, éénmalig een parameter aanpassen in hun platform, niet enkel voor mij natuurlijk, voor alle klanten. Kan niet moeilijk zijn en komt dan ook meer overéén met andere facturen van andere leveranciers of diensten die wel een realistische betalingstermijn hanteren.
mvg