annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

4 nieuwe iPhone 12 : Welke kiezen?

Topic gestart op: 10-11-20 11h31

Antwoorden: 5 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

4 nieuwe iPhone 12 : Welke kiezen?

Ugh iedereen,

Totem sprak met de geesten van de blog en geeft je hun mening over de nieuwe iPhone 12.

Op 13 oktober 2020 werden vier iPhone 12's onthuld. Hoe maak je je keuze? Functies, prijs, fotomogelijkheden, releasedatum: we helpen je duidelijk te zien tussen de 2020-iPhones.

iPhone 12

De nieuwe iPhone voor 2020 heet iPhone 12. Het is de opvolger van de iPhone 11, die vorig jaar werd uitgebracht, en hij is verkrijgbaar in vier verschillende modellen voor alle smaken en budgetten.

Kenmerken

Alle iPhone 12-modellen hebben verschillende gemeenschappelijke kenmerken:

- A14 Bionic-processor (5Nm) met grafische prestaties tot 50% hoger;
- Sneller draadloos opladen, met MagSafe, een magneetsysteem om de oplader op zijn plaats te houden en automatische opladerherkenning;
- Een OLED-scherm met een Super Retina XDR-paneel;
- Een USB-C naar Lightning-oplaadkabel, maar geen AC-adapter en koptelefoon meer in de doos;
- Compatibiliteit met wifi-oproepen (VoWiFi) en 4G-oproepen (VoLTE);
- Compatibiliteit met nano-simkaart en Orange eSIM.


iPhone 12 en 5G

Dit is een primeur voor Apple. Alle nieuwe iPhones zijn compatibel met 5G, zodra deze beschikbaar is voor Orange-abonnees. Apple garandeert dat het gebruik van 5G geen invloed heeft op de levensduur van de batterij. Goed om te weten: een "Smart Data" -modus schakelt over naar 4G om de autonomie van de iPhone 12 verder te verbeteren en keert terug naar 5G zodra prestaties vereist zijn.

iPhone 12 (6,1 inch)

Het design van de iPhone 12 is herzien: de randen zijn afgeplat. Het scherm is nog steeds 6,1 inch, maar de iPhone is 11% dunner en 16% lichter dan de iPhone 11 van 2019. Het frontglas is daarentegen beter bestand tegen vallen.

Foto: twee sensoren
De iPhone 12 heeft twee 12 megapixel fotosensoren: een groothoek en een ultragroothoek. De groothoeklens heeft een diafragma van ƒ1.6, het grootste tot nu toe. Het toestel houdt 27% meer licht vast, wat nachtopnames aanzienlijk verbetert.
De camera van de iPhone 12 kan HDR-video's opnemen met Dolby Vision.

Welke kleur kiezen?
IPhone 12 is verkrijgbaar in vijf kleuren: zwart, wit, rood, groen en blauw.

Welke prijs voor de iPhone 12?
De prijs van de iPhone 12 is afhankelijk van de opslagcapaciteit:
- 64 GB: € 909,95
- 128 GB: € 959,95
- 256 GB: € 1079,95

 

iPhone 12 mini (5,4 inch)

Als je dezelfde mogelijkheden als de iPhone 12 wilt in een nog compactere vorm, dan is de iPhone 12 mini iets voor jou. Het scherm is 5,4 inch. Hij is zelfs kleiner en lichter dan de iPhone SE uit 2020.

Foto: wat zijn de verschillen met de Phone 12 ?
Geen, de iPhone 12 mini heeft dezelfde fotosensoren als de iPhone 12.


Verkrijgbare kleuren

De iPhone 12 mini is verkrijgbaar in vijf kleuren: zwart, wit, rood, groen en blauw.


Welke prijs voor de iPhone 12 mini?

De prijs van de iPhone 12 mini is afhankelijk van de opslagcapaciteit:
- 64 GB: € 809,95
- 128 GB: 859,95 €
- 256 GB: € 979,95


Wanneer wordt de iPhone 12 mini uitgebracht?

De releasedatum van de iPhone 12 mini is vrijdag 13 november 2020 in België. Pre-orders zijn geopend sinds vrijdag 6 november 2020.

iPhone 12 Pro (6,1 inch) 

Als het formaat van de iPhone 12 Pro nauwelijks is veranderd ten opzichte van de iPhone 11 Pro, zakt het scherm van 5,8 naar 6,1 inch.
Het ontwerp lijkt dicht bij dat van de iPhone 12, maar er zit een glazen achterkant en staal aan de zijkant.

Foto: drie sensoren aan de achterkant

De iPhone 12 Pro heeft 3 fotosensoren van professionele kwaliteit:
- groothoek: 7 elementen van 12 megapixels met een diafragma van f / 1.6;
- ultragroothoek: 5 elementen van 12 megapixels met diafragma van f / 2.4;
- telefoto: 6 elementen van 12 megapixels met een diafragma van f / 2.0 en een 4x optische zoom.

De camera aan de voorkant is ook 12 megapixel.
Een van de functies die zijn gereserveerd voor Pro-modellen is LiDAR, al aanwezig op de iPad Pro. Het is een sensor die de diepte efficiënter en nauwkeuriger kan berekenen. Dit maakt het mogelijk om het beheer van augmented reality te verbeteren, maar vooral om de ontwikkeling te versnellen.

Verschillende kleuren?

IPhone 12 Pro is verkrijgbaar in vier kleuren: Pacific Blue, Gold, Graphite en Silver.

Welke prijs voor de iPhone 12 Pro?

De prijs van de iPhone 12 Pro is afhankelijk van de opslagcapaciteit:
-128 GB: € 1159,95
- 256 GB: € 1279,95
- 512 GB: € 1509,95

iPhone 12 Pro Max (6,7 inch)
Ook hier is het formaat van de iPhone 12 Pro Max nauwelijks veranderd sinds de iPhone 11 Pro Max, maar het scherm zakt van 6,5 naar 6,7 inch.

Foto: verschil met de iPhone 12 Pro?

De camera-uitrusting is vrijwel identiek aan de iPhone 12 Pro, voor- en achterkant, met één verschil: de telelens van de iPhone 12 Pro Max heeft een diafragma van f / 2.2 en een 5x optische zoom.

Welke kleur voor de iPhone 12 Pro Max?

De iPhone 12 Pro Max is verkrijgbaar in vier kleuren: Pacific Blue, Gold, Graphite en Silver.

Welke prijs voor de iPhone 12 Pro Max?

De prijs van de iPhone 12 Pro Max is afhankelijk van de opslagcapaciteit:
- 128 GB: € 1259
- 256 GB: 1379 €
- 512 GB: 1609 €

Wanneer wordt de iPhone 12 Pro Max uitgebracht?
De releasedatum van de iPhone 12 Pro Max is vrijdag 13 november 2020 om 8 uur. Pre-orders zijn geopend sinds vrijdag 6 november 2020.

Als je je favoriete iPhone 12 combineert met een Go Unlimited-abonnement krijg je korting van 200 €.

Moge de geest van de stam je vergezellen,

Totem

Labels (2)
5 ANTWOORDEN 5
Bariii
Gewaardeerd verkenner

Oke

0 pluimen
Gdpaepe
Gewaardeerde scout

Nog een paar jaar en dan pas de 12 pro max!!

Anonymous
Niet van toepassing

Leuk,...  maar  toch nog heel content van mijn IPhone SE 2!! Die ga ik toch nog paar jaar houden.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb mijn Galaxy S8 nog geen twee jaar ... Ik vond die al duur genoeg en die zal nog een tijdje moeten meegaan ...

Mijn foon is voor mij geen statussymbool, noch mijn visitekaartje.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen