Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-08-22 14h11
Antwoorden: 8 antwoorden
In de jaren 50 tot 70 hadden mensen analoge tv, een soort kabel met tv signaal, coax kabel
die kwam van de straat en liep rechtstreeks naar de televisiemachine
vanaf de jaren 60 begonnen mensen meer als 1 tv te kopen, maar betaalden maar 1 aansluiting
de coax werd gesplitst
fantastish, 2 tvs
Vanaf de jaren 70 begon men hier dus rekening mee te houden bij de bouw
de coax kwam binnen in de kelder, en werd van daaruit in stervorm naar diverse kamers verspreid
intussen is dat voorbij
analoge kabel bestaat mogelijk nog in enkele afgelegen regio’s in Rusland
maar in België niet meer
waarom vertel ik dit nu, wel
omdat nu, in 2022, nog steeds geen enkele technieker van de telecom dit weet
dat kan toch niet
als je dus vandaag bij orange internet neemt dan zetten ze de modem en de wifi-zender in de kelder . ??????!?!!!!!!!!????!!??!
en dan zetten ze een nieuwe versterker om de coax terug te versterken zodat alle oerkabels nog gebruikt kunnen worden
nu kun je denken, das toch niet zo erg
maar WiFi in de kelder is hopeloos
en de tv moet dan ook via wifi
ipv gewoon al die oerkabels los ge Snokken en 1 coax rechtstreeks tot de tv te laten lopen en daar de internetkastjes allemaal achter de tv te zetten
kan iemand eens iemand bij oranje vragen om hun cursus uit 1950 weg te smijten en te vervangen door een recentere
Je kunt eens proberen de modem uit de kelder aan te sluiten op de radio uitgang van de coax in de living. Ooit ergens gelezen dat dit werkt
Je kan dit zelf ook eens voorleggen bij de klantendienst en dan eens of je er een reactie op krijgt.
Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid dat je zelf een kabel naar de juiste plaats legt vanuit de kelder , dit is iets wat een klant perfect zelf kan doen. Dan is het voor de technieker heel eenvoudig om het dan aan te sluiten en een beetje moeite mag en kan een klant ook wel doen.
Als je dan de kabel hebt gelegd en de technieker heeft alles aangesloten dan heb je wifi in je living + de tv aansluiting boven wat wil een mens nog meer.
Ik weet dat ik die splitter kan losmaken en wegsmijten (lekker goed voor milieu) en dan een koppelstuk kan nemen,
vervolgens de kabel koppelen en de modem naast de tv zetten
het is niet bij mij thuis, telkens al ik bij iemand kom die recent van provider veranderd is, in dit geval naar orange, zitten die mensen met hun handen in het haar omdat niets werkt nadat een technieker bij hun geweest is en dit aangesloten heeft voor hun
op deze manier met de WiFi in de kelder,gang,zolder, garage….
als het maar niet in huis is
waarom doen die techniekers dit?
is dit uit pure intense slechtheid, uit sadisme
of misschien is het een campagne in de hoop dat mensen zelf eens leren hoe alles werkt zodat ze nooit meer omschakelen naar een firma die een technieker stuurt
of misschien omdat je dan een jaar vasthangt en toch niet weg kunt, en dan lekker niks kunt doen, hahahahah
of om ervoor te zorgen dat de klant dan zo depressief wordt dat hij beslist van noooit meer om te schakelen omdat hij nooit nog door deze hel wil
of misschien is er wel een goede reden
ik hoop dat iemand me de reden wil vertellen waarom de psychopaten, sorry, techniekers van de telecom, dit doen
als je de klantendienst belt zeggen die, zoek eens via Google naar een mailadres voor orange en probeer dat eens
en dan denk ik, als je een mailadres sneller vindt via Google dan via de eigen site is mogelijk de site te moeilijk
@Vic2 goedenavond,
als het niet bij jou is waarom maak jij je dan zo dikke billen?
Doe eens een beetje normaal naar onze vrijwillige medewerkers.
Iedereen heeft een andere plaats en systeem in zijn huis.
Dus dat kan je niet veralgemenen.
Dus zou het antwoord van @patrick2 of @Gregory
je moeten geholpen hebben.
Nog een fijne avond.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |