annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Analoge coax

Topic gestart op: 18-08-22 14h11

Antwoorden: 8 antwoorden

Vic2
Gewaardeerd verkenner

Analoge coax

In de jaren 50 tot 70 hadden mensen analoge tv, een soort kabel met tv signaal, coax kabel

die kwam van de straat en liep rechtstreeks naar de televisiemachine

vanaf de jaren 60 begonnen mensen meer als 1 tv te kopen, maar betaalden maar 1 aansluiting

de coax werd gesplitst

fantastish, 2 tvs

Vanaf de jaren 70 begon men hier dus rekening mee te houden bij de bouw

de coax kwam binnen in de kelder, en werd van daaruit in stervorm naar diverse kamers verspreid

 

intussen is dat voorbij

analoge kabel bestaat mogelijk nog in enkele afgelegen regio’s in Rusland

maar in België niet meer

waarom vertel ik dit nu, wel

omdat nu, in 2022, nog steeds geen enkele technieker van de telecom dit weet

dat kan toch niet

 

als je dus vandaag bij orange internet neemt dan zetten ze de modem en de wifi-zender in de kelder . ??????!?!!!!!!!!????!!??!

en dan zetten ze een nieuwe versterker om de coax terug te versterken zodat alle oerkabels nog gebruikt kunnen worden

 

nu kun je denken, das toch niet zo erg

maar WiFi in de kelder is hopeloos 

en de tv moet dan ook via wifi

ipv gewoon al die oerkabels los ge Snokken en 1 coax rechtstreeks tot de tv te laten lopen en daar de internetkastjes allemaal achter de tv te zetten

 

kan iemand eens iemand bij oranje vragen om hun cursus uit 1950 weg te smijten en te vervangen door een recentere 

 

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt eens proberen de modem uit de kelder aan te sluiten op de radio uitgang van de coax in de living.  Ooit ergens gelezen dat dit werkt

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Vic2 

Je kan dit zelf ook eens voorleggen bij de klantendienst en dan eens of je er een reactie op krijgt. 

Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid dat je zelf een kabel naar de juiste plaats legt vanuit de kelder , dit is iets wat een klant perfect zelf kan doen. Dan is het voor de technieker heel eenvoudig om het dan aan te sluiten en een beetje moeite mag en kan een klant ook wel doen. 

Als je dan de kabel hebt gelegd en de technieker heeft alles aangesloten dan heb je wifi in je living + de tv aansluiting boven wat wil een mens nog meer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Vic2
Gewaardeerd verkenner

Ik weet dat ik die splitter kan losmaken en wegsmijten (lekker goed voor milieu) en dan een koppelstuk kan nemen,

vervolgens de kabel koppelen en de modem naast de tv zetten

 

het is niet bij mij thuis, telkens al ik bij iemand kom die recent van provider veranderd is, in dit geval naar orange, zitten die mensen met hun handen in het haar omdat niets werkt nadat een technieker bij hun geweest is en dit aangesloten heeft voor hun

op deze manier met de WiFi in de kelder,gang,zolder, garage….

als het maar niet in huis is

waarom doen die techniekers dit?

is dit uit pure intense slechtheid, uit sadisme

of misschien is het een campagne in de hoop dat mensen zelf eens leren hoe alles werkt zodat ze nooit meer omschakelen naar een firma die een technieker stuurt

of misschien omdat je dan een jaar vasthangt en toch niet weg kunt, en dan lekker niks kunt doen, hahahahah

of om ervoor te zorgen dat de klant dan zo depressief wordt dat hij beslist van noooit meer om te schakelen omdat hij nooit nog door deze hel wil

 

of misschien is er wel een goede reden
ik hoop dat iemand me de reden wil vertellen waarom de psychopaten, sorry, techniekers van de telecom, dit doen

als je de klantendienst belt zeggen die, zoek eens via Google naar een mailadres voor orange en probeer dat eens

en dan denk ik, als je een mailadres sneller vindt via Google dan via de eigen site is mogelijk de site te moeilijk 

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Vic2  goedenavond,

als het niet bij jou is waarom maak jij je dan zo dikke billen?

Doe eens een beetje normaal naar onze vrijwillige medewerkers.

Iedereen heeft een andere plaats en systeem in zijn huis.

Dus dat kan je niet veralgemenen.

Dus zou het antwoord van @patrick2  of @Gregory 

je moeten geholpen hebben.

Nog een fijne avond.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen