annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E-sim in gebruik

Topic gestart op: 20-05-20 00h11

Antwoorden: 5 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

E-sim in gebruik

Nu dat Orange E-sim heeft uitgebracht heb ik dat geprobeerd op een Iphone. Voor vele is het nieuw want het is een simkaart in het toestel. Dat wil dus zeggen, je hebt geen fysieke simkaart meer in handen zoals we gewend zijn. In de praktijk dus eens getest maar geheel simpel was het nog niet. Je dient als eerst naar een shop te gaan waar je een QR code uitgereikt krijgt. Doormiddel van die QR code kan je dan eindelijk die ingebouwde simkaart actief maken. Daarna kan je je je toestel geheel instellen naar wens geen probleem. Maar als ik het vergelijk met een 'normale dual sim gsm' loopt je wel tegen een aantal dingen aan. 

* E-sim instellen geen probleem , je kan deze aan zetten en uit zetten en je kan kiezen wat je wil wat deze          doet. Enkel bellen en sms versturen of enkel data gebruiken of de twee te samen. 

* als je een oproep wil maken moet je kiezen met welke simkaart je wil bellen. Met een dual gsm zie je twee    bel icoontjes naast elkaar maar bij een Iphone staat het van boven aan in het scherm en moet je een            keus maken. Heb je bijvoorbeeld net gebeld met je prive nummer en je vergeet deze terug te zetten naar je    zakelijk nummer dan zal je dus op je prive nummer blijven bellen. Niet handig dus voor je het weet bel je    met je andere nummer. 

* als de twee kaarten actief zijn dan neemt dat een heleboel batterij weg. Dus de dag door komen gaat maar    dan moet je niet te veel met de twee nummers actief zijn. 

* aangezien er geen fysieke simkaart is en je Iphone ligt in duigen dan kan je niks met een ander toestel doen want je hebt geen simkaart. Nu laat Apple wel zien dat je die E-sim kaart over kan zetten naar een nieuwe Iphone maar Orange laat dit niet toe. Dus als je toestel defect gaat ben je dus niet meer bereikbaar. Met een dual sim toestel wel want daar zitten twee simkaarten in en kan je dus direct over plaatsen in een ander toestel.

* de My Orange werkte niet maar heb gezien dat er een update is gekomen. Dus voor nu zou het wel moeten werken. 

Dit is mijn ervaring met de E-sim in een Iphone. Ik heb gebruik twee gsm nummers dus niet echt praktisch voor mij. In een Android heb ik het nog niet geprobeerd. Samsung heeft die functie ook maar dan zou ik eens moeten kijken of ik dat kan testen. ( ga niet speciaal zo een toestel aanschaffen ) 

Moest je enkel 1 nummer hebben en dan de E-sim activeren is dat wel een overweging maar dan blijf ik toch met de vraag : wat als mijn gsm defect is en naar een hersteller moet ? Dan ben ik niet bereikbaar en moet ik toch naar een shop voor een andere simkaart. 

Moest je veel reizen en je hebt in andere landen toch data of belminuten nodig , en dat buiten Europa, kan de E-sim wel handig zijn. Je kan dan perfect daar een fysieke kaart op activeren en je kan die gebruiken. Ga je terug naar huis op het einde van je reis dan kan je die E-sim heel makkelijke deactiveren. Dus daar haal  je wel je voordeel mee uit. Het is dan ook zelfs mogelijk meerdere E-sim kaartjes te activeren. ( handig voor een zakenreis ) 

De simkaart zal voor mij dan toch wel voorlopig mijn vriend blijven .Maar moest Orange of eender welke provider er voor kunnen zorgen dat je makkelijk tussen toestellen kan wisselen is het een overweging waard. Ook dat het wat beter op de interface staat van de gsm zelf zoals op een Android toestel met dual sim.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
Herihor
Leidende verkenner

Toen ik vorig jaar op reis in India was, heb ik een e-sim van 5GB via Gigsky genomen. Voor één maand kostte dit 50€, was supergemakkelijk betalen en installeren. Vermits het belangrijk was dat ik telefoons vanuit België kon blijven ontvangen (voor b.v. alarminstallatie) en mobiele data via Orange erg duur zijn buiten Europa, stelde ik de e-sim zodanig in dat ik enkel mobiele data kon ontvangen (voor b.v. Apple Watch), telefoongesprekken werden dus via de gewone sim ontvangen. In de hotels is overal WiFi, maar daar ben je pas ‘s avonds.

Nu zou je kunnen zeggen dat het beter is om een e-sim van Orange te nemen en je in het land buiten Europa een goedkope herlaadkaart aan te schaffen, maar dit lukt ook niet altijd! Engeland en Australië waren geen probleem, maar in Chili moest je een huisadres kunnen opgeven, een Chileense bankrekening hebben etc., dus daar kun je ook al niet op rekenen! Twee fysieke kaarten lossen dus ook al niet alle problemen op!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor 

Ik denk dat wanneer de politiek het nalaat om overeenstemmend te zijn de techniek altijd achterna zal blijven hollen ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Anonymous
Niet van toepassing

@patrick2 Bedankt voor mijn twijfels weg te nemen, ga dus nog wat langer doen met mijn plastic kaartje;

Anonymous
Niet van toepassing

Nu twijfel ik niet meer, door je heldere uitleg @patrick2 
Voor mij is een E-Sim op dit moment dus geen meerwaarde en blijf ik bij de gewone simkaart.

Leden met de meeste pluimen