Toestellen en instellingen
Je oog laten vallen op een nieuwe smartphone? De nieuwste smartwatch uitgetest of benieuwd naar de reviews over de nieuwste producten van onze techbloggers ? Dan vind je zeker iets naar jouw gading in deze rubriek.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

Esim activatie samsung galaxy watch lte werkt niet

Sinds de introductie van de e-sim bij orange heb ik als niet bestaande orange klant een contract dolfijn afgesloten bij een orange shop met de vraag om mijn esim galaxy watch te activeren.   Dit type smartwatch staat specifiek vermeldt op de orange website als compatibel.

Ik heb toen een nano simkaart gekregen om in mijn s10+ te steken en een qr code om nadien de e-sim te downloaden naar de galaxy watch.

Echter is de nano simkaart tot op heden nog steeds niet actief (enkel noodoproepen) en staat de galaxy app mij dus ook niet toe om een qr code te scannen. Reeds terug naar de shop geweest gisteren, zij gingen het uitzoeken. Nadien teruggebeld dat ik nog minstens 48 uur geduld moet hebben en dat de nano kaart uiteindelijk actief zal worden.  

Momenteel nig steeds niets,  vind het ook wel vreemd dat het zo lang duurt allemaal.  Ik had voor de test trouwens een actieve orange simkaart gevraagd aan de store medewerker die mij de zijne even uitleende.   Maar zelfs met die sim krijg ik de melding dat het orange netwerk niet compatibel is en krijg ik de qr scan optie niet.  Die medewerker heeft natuurlijk geen esim actief op zijn abbonement,  dus ik hoop dat het daaraan ligt.

Weet er iemand wat het probleem is? Vind de uitleg van de helpdesk nogal vaag.  Mijn contract loopt ondertussen maar kan het niet gebruiken...

Labels (1)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Leidende sjamaan

@Glenner05 

Die activatie, ja, dat kan inderdaad soms wel even duren ... En nu zit er een WE tussen, dat versnelt de gang van zaken ook niet ....

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Leidende sjamaan

@Glenner05  heb net eens ff gekeken en het betreft zeker de samsung galaxy Watch LTE ? Want dat is wel het specifieke toestel wat compatibel is dus geen gewone samsung Galaxy watch.

Nu als het ook gaat om een overzetting van nummer dus een overdracht kan dat zeker tot 48 uur duren. Moest het een nieuw nummer zijn zou het wel direct actief moeten zijn.

Samsung Galaxy Watch LTE: de slimme Samsung Galaxy Watch-horloges met eSIM zijn momenteel niet te koop in België, maar wel compatibel als je ze in het buitenland koopt. Je moet wel een abonnement nemen om de eSIM te kunnen gebruiken. Nieuwe modellen zouden binnenkort worden aangekondigd.


   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Aspirant verkenner

Het is zeker de galaxy watch lte, Duits model via amazon.de 

Het was trouwens een contract met een nieuw nummer, geen overdracht van nieuw nummer. Moet enkel voor de watch dienen. Ik heb proximus via mijn werk

0 pluimen
Aspirant verkenner

Wat volgens mij het probleem is is dat we beter eerst de nanosim hadden geactiveerd,  wachten tot die operationeel is en dan pas de esim swap gedaan.  Nu hebben ze het tegelijkertijd gedaan, en heeft de nano sim de tijd niet gehad om geactiveerd te worden, omdat de e-sim reeds actief is.  Maar ik kan hem niet downloaden naar de watch omdat mijn telefoon een compatibel netwerk verwacht.... die beveiligingsmaatregelen van samsung ook altijd... 

Het gekke is, een tijd geleden kreeg ik plotseling met mijn proximus kaart wel de optie om qr codes te scannen, hoewel proximus geen esim ondersteund.  Na enkele weken verdween die optie echter weer.  Toen had ik snel een buitenlandse esim gekocht en succesvol gedownload naar de watch.  Was echter data only en redelijk duur, dus nadien er weer afgegooid.

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Glenner05  daar kan dan ook inderdaad het probleem zijn dat ze eerst de simkaart activeren en tegelijkertijd de QR code voor je in orde brengen. De twee gaan niet samen he , je kent op het nummer een simkaart toe met een simkaartnummer en tegelijkertijd een Esim QR code. Vergeet ook niet dat het voor de medewerkers de eerste keer is dat ze dit doen. Ben gisteren ook even gegaan voor de Esim op de Iphone te laten activeren en heb gewoon de medewerkster het hier laten doen. ( ik kom er regelmatig voor een babbel dus ken ze goed ) en heb haar laten bezig zijn. Gewoon om de routine te pakken te krijgen.

Ben er trouwen ook wel ff bezig geweest want het blijkt zo simpel nog niet te zijn om die QR code te krijgen.Zijn veel handelingen die men moet doen.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Aspirant verkenner

Dat gaven ze ook aan in de shop dat het allemaal nog nieuw was en ze het nog niet hadden gedaan.  Alle begin is moeilijk,  zeker als je van die early adopters hebt zoals mij 🙂

Maar ze mogen het wel oplossen, desnoods een specialist er op zetten. Tenslotte adverteren ze wel met dit exacte model, dus dit moet toch intern getest zijn en een goede procedure voor bestaan?

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Glenner05  ja ja de procedure kennen ze want heb dat gisteren ook gezien bij de shop. Het probleem is natuurlijk ze staan niet direct met 100 in de rij dus ja dan komt men aan het zoeken.Maar ik ben er wel van overtuigd dat je probleem opgelost geraakt.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Aspirant verkenner

Screenshot_20200224-133201_Galaxy Watch PlugIn.jpg

 ondertussen de nanosim toch actief gekregen na de zoveelste telefoon naar klantendienst.  Maar zelfs dan werkt het niet.  Leest er toevallig geen orange specialist mee?  Beetje beu om 20 keer alles opnieuw te moeten uitleggen,  en dan direct voelen dat ze er niets van snappen... ook bij samsung al gehoord, daar is het nog erger... Hoe kan ik een echte specialist te pakken krijgen? Zodat ik tenminste al weet wat het probleem is....

Anders moet ik zowiso mijn contract annuleren....

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds de introductie van de e-sim bij orange heb ik als niet bestaande orange klant een contract dolfijn afgesloten bij een orange shop met de vraag om mijn esim galaxy watch te activeren.   Dit type smartwatch staat specifiek vermeldt op de orange website als compatibel.

Ik heb toen een nano simkaart gekregen om in mijn s10+ te steken en een qr code om nadien de e-sim te downloaden naar de galaxy watch.

Echter is de nano simkaart tot op heden nog steeds niet actief (enkel noodoproepen) en staat de galaxy app mij dus ook niet toe om een qr code te scannen. Reeds terug naar de shop geweest gisteren, zij gingen het uitzoeken. Nadien teruggebeld dat ik nog minstens 48 uur geduld moet hebben en dat de nano kaart uiteindelijk actief zal worden.  

Momenteel nig steeds niets,  vind het ook wel vreemd dat het zo lang duurt allemaal.  Ik had voor de test trouwens een actieve orange simkaart gevraagd aan de store medewerker die mij de zijne even uitleende.   Maar zelfs met die sim krijg ik de melding dat het orange netwerk niet compatibel is en krijg ik de qr scan optie niet.  Die medewerker heeft natuurlijk geen esim actief op zijn abbonement,  dus ik hoop dat het daaraan ligt.

Weet er iemand wat het probleem is? Vind de uitleg van de helpdesk nogal vaag.  Mijn contract loopt ondertussen maar kan het niet gebruiken...

Ugh @Glenner05,

Totem heeft de vraag gesteld aan de strategische geesten gesteld ! Samsung moet de toegang naar onze esim bij hun SamsungLTE Smartwatches, jammer genoeg kan Orange niet hier intussen komen.
Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen