annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe een nieuwe smartphone kiezen

Topic gestart op: 22-12-19 15h25

Antwoorden: 13 antwoorden

Vivke001
Ervaren verkenner

Hoe een nieuwe smartphone kiezen

OPGELOST

Hallo,

Mijn huidige smartphone is stilaan aan vervanging toe en ik ben al eens aan het rondkijken welk toestel ik zou nemen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung Galaxy s10e en de Samsung Galaxy A70.

Uiteindelijk ken ik niet veel van smartphones en vroeg me dus af op wat ik moet letten als ik er 1 kies.

Kunnen jullie me wat raad geven? Mag gerust ook een ander toestel zijn.

Bedankt!

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Vivke001 en @Nickvanh 

Bovendien is deze foon compatibel met VoWiFi en VoLTE.

Volgens mijn bescheiden mening tegenwoordig een belangrijk pluspunt, in deze steeds beter geïsoleerde wereld (en dan spreek ik natuurlijk over de gebouwen).

Veel nieuwe en grote gebouwen zijn super geïsoleerd => geen ontvangst meer. Maar als het publieke gebouwen zijn (supermarkt, ziekenhuis, bank , ....) is er meestal klanten WiFi => dan is VoWiFi uw redder.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
Movieman
Aspirant genezer

@Vivke001 het overwegen waard en prijs/kwaliteit even goed als de duurdere merken neem dan zeker de tijd om eens een Xiaomi smartphone te overwegen. In verscheidene testen worden die ten zeerste aanbevolen. Maak er zelf ook gebruik van en ben blij verrast wat die kan voor weinig geld. Bekijk deze eens via de Orange e-shop link : https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm?brand=1273

patrick2
Wijze
Wijze

@Movieman  en @Vivke001 ik heb ook een Xiaomi genomen bij Orange en ben daar super tevreden van. Lange batterij duur helder scherm en de gsm loopt snel. Ik zelf ben geen gamer dus meer heb ik niet nodig. Deze gsm doet wat die moet doen en meer moet dat niet zijn voor mij. De prijs kwaliteit is bij deze toestellen het waard niet te duur voor het geen wat men krijgt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Tredskin
Aspirant verkenner

Hallo

 

Ikzelf heb nu via Orange de Huawei P30 lite met smart watch en ben er heel tevreden van. Zeer goeie batterij want mijn vorige (Samsung) was meestal al na 1 dag plat. 

patrick2
Wijze
Wijze

@Vivke001  voor het kiezen van een nieuw toestel zijn een aantal factoren afhankelijk.

* geheugen ( opslag ) 

* besturingssysteem

* eventueel merk

* ZEKER budget

Eerste punt is is het geheugen de opslag op het toestel. Gebruikt u veel apps of maakt u veel foto's dan kan het handig zijn dat er voldoende opslag op uw toestel zit. Tegenwoordig kan er op een android toestel gekozen worden van 64 GB of 128 GB ( bij Huawei is dat standaard 128 GB ) Meeste Android toestellen hebben ook ruimte voor een extra geheugen kaartje erbij te zetten. Bij Iphone kan men geen geheugen bij zetten daar betaald u voor . Dus hoe duurder het toestel des te meer geheugen u heeft.

Ook zeker niet vergeten welk besturingssysteem u wil hebben. ios , is Iphone  of Android zoals op de meeste toestellen ( 85 procent van de gebruikers ) 

Het merk is te bepalen. Zoals al eerder gezegd Iphone is duur maar wel goed . Voor Android kan men al voor een kleine prijs een goed merk kiezen. Ook kwa snelheid is een goedkopere gsm niet slechter af dan een hele dure gsm. 

Daar komt dan het budget . Wat bent u bereid te willen neerleggen voor een gsm toestel. Zoals ik al eerder zei een gsm van 100 euro kan op veel punten tegenwoordig al bijna net zo veel geven als ene van 1000 euro. Het is voor u misschien belangrijk 5 camera's erop te hebben en de snelste chip er in te zetten maar ene met 2 of 3 camera's en een iets mindere snelle chip maakt het verschil niet , dat merkt men bijna niet. Ga goed na wat voor u belangrijk is , wat u er aan wil geven en weet hoeveel opslag u nodig heeft en of u een ferrari zoekt kwa snelheid. De goedkopere toestellen werken tegenwoordig ook snel als het gaat om op internet te kunnen te bellen en af en toe eens iets op te zoeken of mails te lezen. Moest u echt willen gamen erop ja dan moet men al iets hoger in prijs klasse gaan.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Vivke001
Ervaren verkenner

@patrick2 Heel erg bedankt voor wat verduidelijking.

Leden met de meeste pluimen