annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Topic gestart op: 08-06-19 13h21

Antwoorden: 1 antwoord

Cdt24801
Wijze
Wijze

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Hoi,

Ik heb eens een vraagske voor de kenners. Volgens de specs is mijn Galaxy S8 IP68 waterdicht, hetgeen betekent dat hij mag ondergedompeld worden in water tot een diepte van 1,5 meter en dat gedurende 30 minuten.

Welnu, eergisteren, na een begeleiding huiswaarts aan het bollen en plots overvallen door een stortbui. Ikke in mijn doorwaai zomerpakje, geen tijd meer om regenpak uit te halen en aan te doen ...

Maar niet getreurd, ik ben niet van suiker en mijn foon is IP68 ....

Thuis aangekomen haal ik mijn foon uit (die stak rechtopstaand in de binnenzak van mijn vest) en wat staat er op het scherm: "Opgelet, er werd water gedetecteerd in uw USB poort".

Wat krijgen we nu? Volgens de reclame kan ik er onder water foto's mee maken ... En nu, van een beetje water door een plensbui krijg ik een verwittiging dat er een druppel water in de USB poort is gekomen ...

Heeft er iemand in de praktijk al eens uitgetest hoe waterdicht een IP68 foon nu echt is? En heeft iemand met zulk een foon ook al zulk een waarschuwing op het scherm gekregen? Indien ja, in welke omstandigheden?

Want samengevat, voor een foon die 30 minuten in anderhalve meter diep water mag liggen vind ik zulk een waterschuwing na enkele druppels water er toch echt over ... Daarbij nog te bedenken dat de foon rechtop in mijn binnenzak stak, en de USB poort is onderaan, dus er kan al niks ingelopen zijn, water stroomt niet naar boven. Tussen haakjes, de binnenvoering is helemaal geperforeerd (doorwaaijas, weetjewel), dus er stond geen water in mijn binnenzak ..

Iemand hier enig idee?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (2)
1 ANTWOORD 1
Anonymous
Niet van toepassing

Ik had vroeger een Galaxy S8. Maar die is ondertussen stuk. (niet door waterschade) 😉 Heb nu een Motorola. Die melding heb ik nooit gehad, ...was al eens in de wc gevallen en in een plas maar er was geen probleem.

Mijn huidige toestel is niet waterdicht, maar is wel voorzien van een waterdichte coating.

IP68 houdt in dat een mobiele telefoon stofvrij en waterdicht is, dan is het toch wel heel raar dat je de melding krijgt dat er water gedetecteerd werd in uw usb poort. Ik heb dat probleem dus nooit gehad.

 

 

 

Leden met de meeste pluimen