Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-03-19 11h42
Antwoorden: 13 antwoorden
Hallo Tribers,
Dit is mijn eerste post op Tribe, dus misschien moet ik me eerst maar even voorstellen.
Mijn naam is Philippine en ik werk al sinds 2017 bij Orange, als Offer Manager in het Devices-team.
Toen Samsung de nieuwe S10 lanceerde, vroegen ze of ik hem wilde testen... En eerlijk, er zijn ergere dingen in het leven.
Tijdens de test heb ik opgeschreven wat me opviel, zowel positief als negatief. Ik zei nog tegen mezelf dat jullie dat wel zou interesseren 😉
De S10 is een slagje groter dan zijn voorganger, de S9. De behuizing is gemaakt van hoogwaardig aluminium. Wat meteen opvalt, is de esthetische schoonheid van de telefoon.
Op heel het 'borderless' scherm valt geen gleufje te bespeuren, wat voor mij wel een plus is.
De ultrasone vingerafdrukscanner is een pak doeltreffender dan zijn optische voorganger (zelfs met natte vingers word ik herkend!), ook al laat die zo heel af en toe nog een steek vallen.
Ik leer je niks nieuws als ik zeg dat hij 3 camera's heeft, elk met eigen troeven. Met de S10 verlegt Samsung zijn focus naar panoramafoto's dankzij de ultragroothoeklens en de telefoto-camera met 2x optische zoom, die niets afdoet aan de kwaliteit van je kadrering. Dat geef ik je op een blaadje 🙂
Een ander leuk voordeel, vind ik, is dat je suggesties krijgt om je foto's beter te kadreren.
Je zal je uiterste best moeten doen om foto's te laten mislukken met dit toestel 🙂
Voor wie een andere Samsung heeft, is het goed om te weten dat de videostabilisatie opmerkelijk is verbeterd.
Uiteraard zijn het niet alleen de camera's die dit toestel zo fantastisch maken. Met Wireless PowerShare laad je bijvoorbeeld je Samsung Galaxy Watch op via je smartphone.
Verder is de artificiële intelligentie op het toestel uitgebreid: de AI voorspelt wat je wil doen en optimaliseert automatisch je toestel op basis van je gebruik.
Ten slotte kan je ook het interne geheugen – dat al best groot is – uitbreiden met een externe microSD-kaart én je hoeft niet bang te zijn om je toestel onder water te gebruiken (IP68)!
Je telefoon volgt je dus (bijna) overal 🙂
Tot slot, en om helemaal eerlijk te zijn, toch één minpuntje: de levensduur van de batterij. Die gaat in de verste verte niet zo lang mee als de fabrikant had beloofd.
Daar zit dat energieverslindende scherm waarschijnlijk voor iets tussen...
Philippine
@PhilippineC schreef:
.. knip…Voor diegene die echt zelf willen bepalen dat ze VoWiFi op eender welk moment van de dag willen doen moeten we misschien overwegen om in de SW zelf een menu toe te laten waar je zelf de preferred bearer (mobile preferred of Wifi preferred) kan aangeven.
... knip ...
In de firmware van KPN is dit reeds het geval. Men hoeft het warm water dus niet nogmaals uit te vinden.
@Cdt24801 deze optie is standaard maar de providers kunnen dit blokkeren
@Jerre schreef:
@Cdt24801 deze optie is standaard maar de providers kunnen dit blokkeren
Aha, dus zo zit de vork in de steel ....
Dan is het waarschijnlijk ook enkel voor de S10 dat Orange momenteel de voorrang op "mobiel" gezet heeft. Want op de S8 werkt het nog altijd goed met voorrang op WiFi. En van mij mag dat zo blijven. Of die optie activeren zodat we zelf steeds kunnen kiezen. Dat is misschien nog wel de beste oplossing.
Hallo @PhilippineC , hierbij een update
Na de laatste Android update gaat de S10 sneller op VoWiFi maar bij een variabel zwak 4G signaal gaat het toestel nog steeds ongewenst wisselen tussen beide ipv op de goede WiFi verbinding te blijven.
De duidelijke onderbrekingen bij de overgang van VoLTE <-> VoWiFi zijn zeer vervelend.
(iPhone en S9 werken nog steeds goed met VoWiFi preferred)
Hallo @PhilippineC
VoWiFi is standaard uitgeschakeld, gebruikers die dit wensen te gebruiken moeten dit dus bewust inschakelen.
De standaard optie kan Cellular preferred zijn, maar geef aub de optie om WiFi calling preferred in te stellen.
Ik heb last van dropped calls en slechte gesprekskwaliteit (wegvallend geluid enz.) terwijl VoWiFi dit probleem zou kunnen oplossen.
VoWiFi kan via de Quick settings in/uitgeschakeld worden, dit kan zelfs automatisch met Tasker (bijv. enkel op het thuisnetwerk activeren).