annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan alles behalve smsen

Topic gestart op: 23-01-21 21h12

Antwoorden: 30 antwoorden

Kimmy1
Gewaardeerd verkenner

Kan alles behalve smsen

Hallo.

Ik kan sinds 16 uur niet meer sms'en 

Voor de rest gaat alles goed mijn 4g gaat de wifi en ik kan bellen maar een SMS versturen lukt niet meer zit er ergens een storing ?

Labels (1)
30 ANTWOORDEN 30
Kimmy1
Gewaardeerd verkenner

Sint laureins.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Kimmy1  schreef:

Sint laureins.


Mmmm, dat is niet de streek van @patrick2 en die had er ook last van ...

En de anderen die dit probleem hadden, van welke streek zijn jullie? Of correcter, in welk streek ervaren jullie die problemen?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  , @Kimmy1  , @Bart4  , @Jessie2  , @Kimberly1997  

Heb net eens de klantendienst gecontacteerd en heb dan ook de technische dienst gesproken. 

Er is een algemeen probleem op het versturen van sms berichten. Dit is niet gelegen aan iedereen maar er zijn klanten die het probleem hebben. Dit zijn ook random gebieden dus is niet te linken aan één regio. Jullie kunnen binnen bellen , geen noodzaak , maar dan kan je dossier gelinkt worden aan dit probleem. Op die manier kunnen ze een beter beeld krijgen wat het zou kunnen zijn voor oorzaak. Dit is nu uitgezonderd voor @Cdt24801  omdat deze geen problemen heeft. 

Je bent ook niet verplicht om te contacteren omdat uiteindelijk het probleem toch wordt opgelost. 

Moest je dringend een bericht willen verzenden kan je natuurlijk altijd whatsapp gebruiken of voor de iPhone gebruikers I-massage. 

Op dit moment is het dus geduld hebben ze zijn er al sinds gisteren mee bezig dit opgelost te krijgen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Ik vraag me dan wel af hoe dat technisch in mekaar zit. De ene wel en de andere niet, en dat niet streekgebonden

Wat dan wel? Android versie? Apple of iets anders? Merk gebonden?

Wat voor een storing is dat dan wel? Heel vreemd ...

Ter info: ik gebruik een Samsung S8 (android 9) met een GO Plus abo. Ik heb wel voor de smsjes de Google LLC berichten app in gebruik. Maar de andere, mijn reserve foon, is een oude Nokia 6555 gewone gsm met een prepaid abo. En ook die kan gewoon smsjes sturen en ontvangen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  

Technisch gezien zou ik zeggen dat er problemen zijn op de berichten centrale algemeen maar dat zou niet kunnen want dan moet heel Orange plat liggen wat niet het geval is. Dan begin ik al te denken dat het simkaart gebonden gaat zijn dat er bepaalde routeringen niet juist staan naar de berichtencentrale of dat er dus geen contact is met de berichtencentrale. 

Je zou ook kunnen zeggen zeggen dat het aan de mast gelegen is maar ook dan weer heel Orange , elke klant , heeft dan hetzelfde probleem. Maar ook dat is dus niet de reden want er zijn er bij die wel kunnen sturen , waaronder jij zelf. 

Dus ik vermoed dat er op bepaalde simkaarten , simkaartnummers , gelinkt aan de berichtencentrale , niet juist staan en daarom geen sms berichten kunnen uitsturen. Daar gaat ergens iets verkeerd om dus contact te maken om een sms uit te sturen. Vandaar dat het wel belangrijk kan zijn om je dossier te laten linken aan het probleem zodat ze een beter beeld krijgen. 

Ben ook niet zeker of dit de oorzaak is maar mijn technisch denken zegt dat er daar wel ergens een link bestaat. Anders zou iedereen hetzelfde moeten hebben of je zou zeggen heel Tongeren of heel Herstal , ook Leuven of waar dan ook heeft het probleem. Maar dat is niet het geval het is niet per regio of het is niet regio gebonden. Heb in de topics verschillende regio's voorbij zien komen. Het zal ook niet er aan liggen of het een postpaid of prepaid is want ik heb postpaid en heb ook het probleem. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen