annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh WiFi

Topic gestart op: 25-12-20 09h48

Antwoorden: 6 antwoorden

Glenn92
Aspirant verkenner

Mesh WiFi

Iemand die dit heeft en weet of goed werkt verhuizen binnenkort naar ons huis zouden dit willen bij plaatsen indien internet niet goed dekt iemand ervaring mee we gaan terug orange tv en internet nemen 

Labels (2)
6 ANTWOORDEN 6
Josette
Wijze
Wijze

@Glenn92  goedemiddag,

zou je dan niet beter wachten tot je er echt bent om  te wonen?

Je hebt het misschien helemaal niet nodig.

TagKerst.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Glenn92
Aspirant verkenner

Ja weet ik maar de eigenaar dat er nu woont heeft ook versterkers hangen omdat hij anders geen goed verbinding boven heeft daarom wou ik al eens horen naar mensen met ervaring van mesh van orange mvg

Josette
Wijze
Wijze

@Glenn92  kan zijn, maar kan ook aan je toestellen

zelf liggen hoor. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
patrick2
Wijze
Wijze

@Glenn92  ik heb een Mesh Wifi systeem , niet van Orange maar een ander merk. Maar de werking van de Orange Mesh als die ik heb is hetzelfde. Die van Orange gaan misschien wat minder mogelijkheden hebben voor instellingen maar de werking is hetzelfde. 

Als je ze gaat plaatsen dan dien je deze wel zorgvuldig te plaatsen en niet zomaar ergens en denken dat het werkt. Houd er ook rekening mee hoe groot je huis is dus heb ook voldoende modules in huis om je Mesh systeem correct te laten werken. Dan bij de installatie is het dus de bedoeling dat je de eerste module plaatst met een kabel vanuit de modem , dat is het stabielste. De tweede module die plaats je ergens op een plaats ongeveer een meter of 5 verder. Dat kan je allemaal draadloos doen geen probleem. Daarna kan je de derde module plaatsen ook een meter of vijf verder. Je kan de modules dus boven plaatsen ook dat is geen probleem. De afstand kan ook iets meer zijn dat is ook geen probleem , standaard geven ze wel aan plaats de modules niet verder dan 7 meter uit elkaar voor een goede werking. Anders zullen de modules onderling de verbinding verliezen en blijf je haperende internet verbinding hebben.

In de opstellingen van de Mesh modules is het de bedoeling dat module A  module B ziet en module B moet module C zien en module C moet module A weer zien. Je moet een driehoek hebben om het mesh systeem goed en correct te laten werken. 

De wifi van de modem kan je uitschakelen want je gaat je huis van de wifi voorzien van de mesh modules. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen