annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

My orange app werkt niet met Esim

Topic gestart op: 22-02-20 15h03

Antwoorden: 42 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

My orange app werkt niet met Esim

OPGELOST

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (2)
11 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Wat had ge anders verwacht? Het is tenslotte Orange ... 😈

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  Goed het is maandag vandaag en afgelopen zaterdag 22-02-2020 heb ik dus de E-sim laten activeren. Nu twee dagen later werkt dus de My Orange app nog altijd niet .

Boodschap : Toegang tot deze app is voorbehouden aan Orange klanten. Je toestel bevat mogelijks geen Orange simkaart. Zorg ervoor dat je een orange simkaart gebruikt om My Orange te kunnen gebruiken. Nieuwe klant ? het kan tot 48 uur duren alvorens de app je herkent.

Dus 48 uur verder en de app werkt dus niet met E-sim. @Totem is dit een gekend probleem ? of komt er hier een oplossing voor ?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Ik vrees dat er ergens iets zal moeten aangepast worden in de code van de sim verificatie. Daar zullen ze niet aan gedacht hebben ....

Kan rap gebeuren, maar het kan ook een tijdje duren ... Dat weet je nooit bij die dingen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Dat is wat ik niet kan begrijpen 🤔 ... mijn gok is dat Orange geen volledige test heeft gedaan voordat deze technologie werd toegepast. BTW welk iPhone-model heb je als je het niet erg vindt?

Groetjes

Superbonbon 🍬

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Ik hoop dat we een antwoord krijgen van Totem of een Mod, dit moet frustrerend zijn voor veel gebruikers...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Ik ben het helemaal met je eens, ik ben een Android-gebruiker, dus ik kan je natuurlijk geen goed advies geven over Apple. En natuurlijk heb ik geen probleem met je antwoorden, omdat, ik veel van je leer 🙂.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

@patrick2 ivm My Orange, domme vraag, maar heb je je verbonden via 4G ?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

Ok, @patrick2 , just a thought. Omdat je om de 30 dagen of minder 4G moet gebruiken met My Orange, je mobiel nr wordt dan zichtbaar

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Wel, het was het proberen waard @patrick2 . Waarschijnlijk kan my orange het mobiel nr niet uit de esim halen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat het eerder bij Orange zal liggen @patrick2 . Het is niet het eerste bericht dat ik van je lees

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Ugh @patrick2,

Totem wordt droevig om te lezen dat je ervaring met e-sim niet optimaal is. De strategische geesten hebben hierop geantwoord, en een update van de MyOrange app wordt gepland voor eind maart.

Het zou dus in orde zijn voor begin april.
Totem's zonnegroeten !

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

42 ANTWOORDEN 42
patrick2
Wijze
Wijze

@Superbonbon  zelf vind ik het niet frustrerend omdat ik het weinig gebruik. Maar het is wel iets wat zeker gemeld moet worden. Zie het maar als een soort test / les wat er nog verbeterd kan worden. Maar dat is niet het enige hoor ook Apple kan hier in verbeteren vind ik. Want er zijn ook nadelen aan de E-sim.

*Je kan geen tweede ringtone instellen op het andere nummer , kan wel met een dubbele simkaart op android toestellen.

*Je kan niet zo maar van simkaart wisselen als je van gsm wisselt of een nieuwe koopt.

*Er zit geen simpincode aan dus als je iphone  uit is , bedoel geheel uit , dan kan jij die meenemen, aanzetten en je bent vertrokken je kan bellen en aankopen doen noem maar op. Wel als er dus geen beveiliging op de Iphone zit. ( pincode van de gsm )

Dus zo zie je maar dat een niet werkende app in het niks valt tegenover Apple zelf.

Weet wel dat ik tevreden ben he het is geen kritiek want deze dingen wist ik op voorhand omdat ik me al heb verdiept in de E-sim. Maar het zijn die kleine dingen die er verbeterd kunnen worden.

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Ik ben het helemaal met je eens, ik ben een Android-gebruiker, dus ik kan je natuurlijk geen goed advies geven over Apple. En natuurlijk heb ik geen probleem met je antwoorden, omdat, ik veel van je leer 🙂.

patrick2
Wijze
Wijze

@Superbonbon  ik kan over de twee advies geven geen probleem. Ik lees ook veel zaken 🙂

Goed te horen dat je leert van de antwoorden want de tribe is zoveel meer als enkel een post maken soms.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ok, @patrick2 , just a thought. Omdat je om de 30 dagen of minder 4G moet gebruiken met My Orange, je mobiel nr wordt dan zichtbaar

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Gregory  het was een mooi gedacht bedankt !

Maar helaas nee ik ben verbonden op 4G de app eraf gehaald en terug erop gezet maar blijft de foutmelding geven.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen