- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Orange modem in Bridge mode
Hallo allemaal ik heb een probleem.
Ik zal graag mijn eigen router achter de orange modem willen zetten. daarvoor heb ik de orange modem ook in bridge mode gezet. maar als ik dan mijn eigen router op poort 4 van de modem aansluit krijgt mijn eigen router geen ip-adres toegewezen. de router dat ik heb is en Ubiquiti UniFi Dream Machine Special Edition.
maar als ik dan mijn computer rechtstreeks met een internetkabel op poort 4 van de modem aansluit. krijgt mijn computer wel een IP adres toegewezen. weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen zodat ik mijn eigen router achter de orange modem kan zetten.
Ik ben ook geen business klant van orange Ik heb ook geen statisch ip-adres
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ben je zeker dat je in bridge staat ? Met de computer kan je dan niet meer inloggen op de orange router.
verder kan het wel wat minuten duren eer je een wan ip krijgt
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
beste het probleem is ondertussen al opgelost. Ik heb twee keer een dubbel check gedaan. dat de orange modem in bridge mode staat. want alleen poort 4 is nu actief
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hey @Christiaan2,
Het klinkt alsof je al goed op weg bent met je setup, maar dat er ergens iets kleins fout loopt. Ik weet het ook niet 100% zeker, maar misschien helpen deze tips je verder:
Gebruik zeker poort 4 van de Orange modem, dat is uiteraard de enige poort die nog actief is in bridge mode. Maar dat weetje vast wel gezien jouw bericht.
Herstart alles in de juiste volgorde:
Eerst de Orange modem volledig laten opstarten
Daarna pas de Ubiquiti Dream Machine Special Edition aanzetten
Soms helpt het om dit een paar minuten te laten rusten zodat de DHCP-lease goed wordt geregeld.
Controleer of je WAN-instellingen op DHCP staan op de UDM SE. Die moet automatisch een IP-adres aanvragen.
Gebruik een andere netwerkkabel als test, en sluit alles rechtstreeks aan zonder switches of tussenkomst van andere netwerkapparaten.
- Ik heb ook deze post gevonden op het forum van Ubiquiti, met een gelijkaardig probleem & oplossing in de reacties: UDM-Pro doesn't show a public IP address (PPPoE) | Ubiquiti Community.
Hopelijk helpt dit je verder. Laat zeker weten of het gelukt is of als je ergens blijft vastzitten.
VossyGamer
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
beste Bedankt voor de nodige info. Ik heb het probleem kunnen oplossen.