annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met SIM-kaart - niet tevreden van Orange service in shop

Topic gestart op: 27-03-21 20h08

Antwoorden: 2 antwoorden

Daphne3726
Rekruut scout

Problemen met SIM-kaart - niet tevreden van Orange service in shop

Ik kocht voor mijn zoon een gsm met abonnement bij Orange.

Dit ging het eerste jaar goed, sinds een maand of 2 verschijnt er continue op het scherm 'Geen SIM kaart geplaatst'. Hij moet dan telkens opnieuw z'n pincode ingeven. Zeer vervelend wanneer je hem wenst te bereiken of wanneer hij, zoals vele tieners, aan het gamen is op zijn gsm.

In eerste instantie bestelde ik een nieuwe sim kaart, omdat ik dacht dat het hier misschien zou aan liggen, zonder enig resultaat, het bleef nog steeds hetzelfde.

De gsm valt nog binnen de wettelijke garantieperiode van 2 jaar, dus ik begaf me naar de Orange shop in mijn buurt. Daar kreeg ik te horen dat ik eerst een fabriek reset moest proberen, wanneer dit niet hielp zouden ze hem kunnen opsturen. (een ritje voor niets dus)

Zelfs na het vervangen van de sim kaart en de fabriek reset, bleef de melding continue verschijnen. (soms zelfs 5 keer in een kwartier) Dus ik opnieuw naar de Orange shop, met de bedoeling de gsm te laten controleren op fabrieksfouten.

De gsm zit steeds in een stevige cover, met een protector screen, doch heeft hij na een jaar hier en daar al een gebruiksspoor, wat volgens mij normaal is? Let op, we spreken over hier en daar een miniem krasje tussen de zone van de cover en de screen, als je al goed kijkt. Omdat hij er niet meer splinternieuw uitzag weigerde de medewerkster hem op te sturen, ze zouden namelijk zeggen dat hij gevallen is aangezien er al gebruikssporen op zijn en dan valt het niet onder garantie. Ik was een beetje misnoegd met dit antwoord en dat liet ik ook duidelijk maar vriendelijk merken. Ze zei dan dat ze hem wel kon opsturen dan maar dat ik ervoor ging moeten betalen omdat ze toch zouden zeggen dat hij gevallen is. Dat weten ze blijkbaar al op voorhand...? Ik snap de logica niet???

Ik maakte duidelijk dat ik niet ging betalen voor een toestel die nog in garantie is en dat ze hem op z'n minst toch eens kunnen opsturen en checken. Vervolgens haalde de medewerkster er een collega bij, ze gingen even met de gsm naar achter uit de winkel en zei dat ze het gingen oplossen.

Na een tiental minuutjes kwam de medewerkster terug, waarop ik vroeg wat er nu gebeurd was. We hebben de pincode van de simkaart uitgeschakeld was het antwoord. Ik vroeg vervolgens of hiermee het probleem wel opgelost zou zijn, en of de sim kaart niet nog steeds zou wegvallen? Ze verzekerde mij dat het volledig opgelost was en dat de melding niet meer zou voorkomen.

Dus ik naar huis naar een zoon die blij was dat het probleem eindelijk opgelost was. Je raadt het al... nog niet lang thuis en er verschijnt terug de melding 'Geen sim kaart geplaatst'. Wat is het enige verschil, dat hij zijn pincode niet meer moet ingeven nu.

Noemen ze dat problemen oplossen? Het is toch niet normaal dat ik zou moeten betalen voor een gsm die nog onder garantie valt omdat 'hij waarschijnlijk toch eens gevallen is'. (volgens de Orange shop tenminste)

Ikzelf ben na 15 jaar klant te zijn opgestapt door meerdere teleurstellingen van de service. Ik ben maar 1 ding zeker, wanneer mijn zoon zijn abonnement met toestel afloopt verandert hij onmiddellijk van provider!

Labels (3)
2 ANTWOORDEN 2
Anonymous
Niet van toepassing

Persoonlijk denk ik wel dat dit een simkaart lezer is die kapot is , echt wel raar persoonlijk heb ik dit gelukkig nog nooit meegemaakt , maar je ziet zelf ik leer nog elke dag bij .

 

Groeten,

bigMODDER

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Daphne3726  

Het is niet echt netjes zoals het gegaan is merk ik maar een toestel in garantie is te repareren. 

Wat ik je wel als tip al mee kan geven is blaas een keer door het simkaart slot gewoon eens met je mond erin blazen. Dus even de simkaart eruit en dat klepje ook en dan gewoon eens doen dat kan al iets oplossen. 

Daarnaast ga je terug naar die shop of een andere shop. Daar leg je nogmaals uit wat er gebeurd ( als het dus met dat blazen niet oplost ) en laat je die netjes opsturen. Geef daarbij ook je aankoop bon mee en zeg dat ze die mee opsturen. 

Als een toestel niet in garantie is ziet de fabrikant dat ook dat staat overal netjes opgeslagen maar ook val detectie is aanwezig. Wat vele niet weten is dat als een toestel valt en van daaruit is er onzichtbare schade zal de fabrikant dat zien aan de hand van sensoren en andere dingen. Dus die smoes wat de medewerker je verteld heeft klopt helemaal niet. 

Het zou jammer zijn moest je Orange om die reden verlaten want dat is het het niet waard naar mijn mening. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen