annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Toekennen vast IP - fout

Topic gestart op: 18-10-22 16h39

Antwoorden: 14 antwoorden

Mattie
Aspirant genezer

Toekennen vast IP - fout

Hallo,

Wanneer ik in de interface van de modem een vast IP wil toekennen, ik druk beneden naast het verbonden apparaat op het "+"-teken, dan verschijnen de gegevens vanboven.  Als ik dan op opslaan druk dan staat er dat ik alle gegevens dien in te vullen.  Iemand die weet waaraan dat ligt?  Het is me in het verleden wel al gelukt...

Mattie_0-1666103902300.png

Iemand een idee of een work-around?

tnx!

 

Labels (1)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Gregory
Wijze
Wijze

Controleer binnnen een paar dagen nog eens of die fixed IP's nog goed toegekend zijn  @Mattie 

Lees hier de voorlaatste paragraaf even

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

is wel vreemd, moet dan toch ergens een andere instelling oid zijn die dit triggered.  Heb het net nog eens geprobeerd maar het gaat dus niet.  Misschien eens een factory reset doen, en vandaaruit opnieuw zien.  Zit allesinds ergens een bug in volgens mij.

Bedankt om het ook eens te proberen!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb nog zo een berichten gezien @Mattie En ook dat deze ineens niet meer toegekend worden

Wat ik doe is de DHCP range in de modem zetten van vanaf 101

De apparaten waar ik een vast IP adres wil ik geef er een op het apparaat zelf

Zo hebben mij NAS drives 192.168.0.11 en 192.168.0.12 als vast adres

Alle andere, bekabeld en wifi beginnen vanaf 192.168.0.101

Mattie
Aspirant genezer

@Gregory , dat is inderdaad een goede work-around, maar lijkt me toch echt wel een bug in de software. Voor sommige apparaten, bv Logo!, SMA, Wiz is het gewoon handiger moest het via de modem gaan omdat het soms gewoon niet mogelijk is om een vast ip te geven via het device, en je dient dan ook nog toegang te hebben tot de admin interface, wat ook niet altijd mogelijk is.

Spijtig dat zo een dingen moeilijk aan te kaarten zijn bij Orange, op mijn berichten via messenger word schijnbaar ook niet gereageerd... blijven zelfs als "ongelezen" staan.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, @Mattie 

Raar maar waar, ik kan dit hier wel doen - zonder fout

Leden met de meeste pluimen