Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-10-22 16h39
Antwoorden: 14 antwoorden
Hallo,
Wanneer ik in de interface van de modem een vast IP wil toekennen, ik druk beneden naast het verbonden apparaat op het "+"-teken, dan verschijnen de gegevens vanboven. Als ik dan op opslaan druk dan staat er dat ik alle gegevens dien in te vullen. Iemand die weet waaraan dat ligt? Het is me in het verleden wel al gelukt...
Iemand een idee of een work-around?
tnx!
is wel vreemd, moet dan toch ergens een andere instelling oid zijn die dit triggered. Heb het net nog eens geprobeerd maar het gaat dus niet. Misschien eens een factory reset doen, en vandaaruit opnieuw zien. Zit allesinds ergens een bug in volgens mij.
Bedankt om het ook eens te proberen!
Heb nog zo een berichten gezien @Mattie En ook dat deze ineens niet meer toegekend worden
Wat ik doe is de DHCP range in de modem zetten van vanaf 101
De apparaten waar ik een vast IP adres wil ik geef er een op het apparaat zelf
Zo hebben mij NAS drives 192.168.0.11 en 192.168.0.12 als vast adres
Alle andere, bekabeld en wifi beginnen vanaf 192.168.0.101
@Gregory , dat is inderdaad een goede work-around, maar lijkt me toch echt wel een bug in de software. Voor sommige apparaten, bv Logo!, SMA, Wiz is het gewoon handiger moest het via de modem gaan omdat het soms gewoon niet mogelijk is om een vast ip te geven via het device, en je dient dan ook nog toegang te hebben tot de admin interface, wat ook niet altijd mogelijk is.
Spijtig dat zo een dingen moeilijk aan te kaarten zijn bij Orange, op mijn berichten via messenger word schijnbaar ook niet gereageerd... blijven zelfs als "ongelezen" staan.
Ja, @Mattie
Raar maar waar, ik kan dit hier wel doen - zonder fout
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |