Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-11-20 05h32
Antwoorden: 29 antwoorden
Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je moet daar geen app voor downloaden. Je (uw foon bedoel ik daarmee) hebt het of je hebt het niet.
Als je het hebt, werkt het in elke telefoon app zonder dat je daar iets voor moet installeren.
Of je het hebt of niet hangt niet alleen van uw foon maar ook van uw provider af. Het kan best zijn dat de fabrikant het voorzien heeft maar dat provider X het wel en provider Y het niet geïmplementeerd heeft voor uw foon.
@Luvlektrik schreef:
Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten
Om Visual Voicemail te gebruiken hoef je geen app te downloaden. Wanneer uw foon dit ondersteunt zal die optie standaard in de settings van de foon staan.
De Orange telefoon app is een heel handige tool voor het gebruik van de foon op zich, maar staat los van het al dan niet kunnen gebruiken van VVM.
Althans, dat was mijn ervaring met mijn vorige foon, een Samsung S8 (met Android 9).
Ik heb nu een A53 5G (Android 13) en dat is een ander verhaal. VVM is voorzien in de settings en het werkt ook, behalve als ik Orange Phone activeer als standaard app voor telefonie. Om een duistere reden wordt VVM dan gedeactiveerd. De helpdesk van Orange (technische dienst) heeft mij niet verder kunnen helpen.
Momenteel werkt VVM wel, maar Orange Phone is dus momenteel niet de standaard app. Het bizarre is verder dat de standaard foon app van Samsung nu toch ook bepaalde aspecten van de Orange Phone app heeft overgenomen. Ik werk dus momenteel met een mengeling van beiden en VVM actief. Met telkens ik de foon app open dat ik de melding bovenaan krijg of ik toch niet de Orange Phone app standaard wil maken ...
Ik weet dus niet waaraan het ligt en of anderen met dezelfde foon en dezelfde apps dat ook hebben of juist niet ...
Beste @Cdt24801,
Ik vrees dat er een grote fout in de Orange Telefoon app zit... [& dan vooral bij Samsung gebruikers?!!]
Want idd → als je een standaard telefoon app of eender welke andere app gebruikt, dan wordt VVM netjes weergegeven & dan kan je deze aanzetten... [Ervan uitgaande dat de optie VVM in je Orange account aanstaat uiteraard!] {Update => 😱😱😱Maar, ook hier werkt VVM niet altijd... Je kunt VVM dan wel inschakelen, maar als je ff terug naar het hoofdmenu gaat en je bekijkt daarna je instellingen weer, dan is VVM wederom uitgeschakeld... Dus veel meer dan dat wordt het ook weer niet meer?!? Wie-oh-wie, vindt de oplossing voor ons ALLEMAAL?!!😱😱😱}
Maar bij het gebruik van de Orange Telefoon app zelf...?! (stel je voor dat de app van je eigen provider zo'n fout zou bevatten?!?) => Idd er zit dus een kanjer van een fout in, want wanneer je Orange Telefoon als je 'Standaard' te gebruiken app aangeeft, dan wordt de functie VVM onherroepelijk uitgeschakeld!!
Dus bij deze een oproep t.a.v. 'Orange' zelve... Kunnen de "slimme bollekes onder ons, met name de programmeurs & makers van de app" dit issue ff nakijken & als het enigszins mogelijk is, dit ook voorgoed de wereld uitwerken?!?! We zullen jullie allemaal dankbaar zijn!!!
Ofwel gebruik je dus de Orange Telefoon app + alle functionaliteiten zoals Spamherkenning & -uitsluiting; ofwel gebruik je een standaard telefoon app (→ eigen aan je telefoon/systeem), maar dan zonder al die prima toevoegingen...
Of gebruikt er iemand nog een goeie/betere app hiervoor, waarin alle functionaliteiten van Orange Telefoon app ook terug te vinden zijn, met dat ene verschil, dat de VVM daarin wél ingeschakeld kan worden?!? Laat het gerust weten ↓hieronder↓!
Met dank bij voorbaat!!
Het klinkt misschien bizar, maar eigenlijk ben ik blij met uw verhaal. Ik heb reeds de gespecialiseerde dienst van Orange geraadpleegd en die konden mij na enkel mails over en weer niet verder helpen. Ik ging er dus van uit dat ik een alleenstaand geval was en heb met de in mijn vorige post aangehaalde tussenoplossing leren leven.
Nu ik verneem dat het een meer verspreid fenomeen is ga ik natuurlijk mee aan de kar trekken om het opgelost te krijgen.
Eerste zaak/probleem: welke toestellen hebben er last van? Mijn S8 had het niet, mijn A53 5G heeft het wel. Android 9 vs Android 12/13? A klasse vs S klasse?
Zolang we dat niet kunnen pinpointen heeft een researchteam niet veel houvast om de zoektocht te starten ...
Enige tijd verder & nog steeds geen oplossing... Het laatste wat een medewerker van de 'technische' helpdesk mij antwoordde was → "als u dan toch ECHT VVM MOET kunnen gebruiken, dan zult u een ander toestel moeten aanschaffen hé meneer... Mss is het aangeraden om over te stappen naar iPhone ipv een 2de rangsmerk (we hebben het hier nog steeds over een Samsung Galaxy S21 Ultra 5G hoor...) zoals Samsung; want die kunnen nog niet mee!?!" [Waarbij ik me toen al afvroeg ofdat die man dat toen echt had gezegd?!!]
Maar goed, dat gezegd zijnde => hier zijn 'onze problemen' nog steeds niet mee opgelost hè?!?
Ondertussen heb ik een heleboel updates te verwerken gekregen:
En nu is het weer aan jullie, om verdere overeenkomsten uit/aan te vinken hè?!!
Hopelijk vinden we OOIT dè oplossing?!