Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-06-24 18h12
Antwoorden: 3 antwoorden
Hey
Zat met het probleem dat ik bepaalde videogames niet kon spelen op de PS5. Nu met wat zoeken ben ik op de DMZ-host optie uitgekomen en heb deze aangezet. Nu heb ik terug getest en nu werkt het spel wel normaal.
Nu is mijn vraag eigenlijk kan het kwaad dat ik de DMZ-host aanlaat? Want ik heb gelezen dat je dan gevoeliger bent voor cyber-attacks?
Alle hulp hiermee is zeker welkom & alvast bedankt!
Groetjes
Tim
@Jajor8 een goedenavond,
Door de DMZ-functie (Demilitarized Zone) in te schakelen,staat u toe dat de router al het inkomende verkeer van internet doorstuurt naar het opgegeven apparaat , waardoor de "firewallbescherming" van de router vrijwel wordt uitgeschakeld. Hierdoor kan het apparaat worden blootgesteld aan verschillende beveiligingsrisico's, dus gebruik deze optie alleen als laatste redmiddel.
Dus moet je voor jezelf uitmaken of je dat wel wil.
Hey bedankt voor het snelle antwoord!
Door de optie aan te zetten, wat wordt dan het “opgegeven apparaat”?
En volgens jou is het dan heel erg als ik het aan laat? Want nu heb ik de intentie om het gewoon aan te laten want we zijn al een half jaar aan het sukkelen met die probleem. Of zou ik het telkens aan/uit zetten als we dat specifieke spel spelen?
Super bedankt alvast!!
Ik zou het telkens aan en uit zetten. Het is echt een groot risico, en het gaat er echt niet op beteren, de cybercriminaliteit is er om nooit meer weg te gaan en enkel maar te groeien.