annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DMZ-Host

Topic gestart op: 24-06-24 18h12

Antwoorden: 3 antwoorden

Jajor8
Aspirant verkenner

DMZ-Host

Hey

Zat met het probleem dat ik bepaalde videogames niet kon spelen op de PS5. Nu met wat zoeken ben ik op de DMZ-host optie uitgekomen en heb deze aangezet. Nu heb ik terug getest en nu werkt het spel wel normaal.

Nu is mijn vraag eigenlijk kan het kwaad dat ik de DMZ-host aanlaat? Want ik heb gelezen dat je dan gevoeliger bent voor cyber-attacks? 

Alle hulp hiermee is zeker welkom & alvast bedankt!

Groetjes

Tim

 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Josette
Wijze
Wijze

@Jajor8  een goedenavond,

Door de DMZ-functie (Demilitarized Zone) in te schakelen,staat u toe dat de router al het inkomende verkeer van internet doorstuurt naar het opgegeven apparaat , waardoor de "firewallbescherming" van de router vrijwel wordt uitgeschakeld. Hierdoor kan het apparaat worden blootgesteld aan verschillende beveiligingsrisico's, dus gebruik deze optie alleen als laatste redmiddel.

Dus moet je voor jezelf uitmaken of je dat wel wil.

 

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Jajor8
Aspirant verkenner

Hey bedankt voor het snelle antwoord!

Door de optie aan te zetten, wat wordt dan het “opgegeven apparaat”? 

En volgens jou is het dan heel erg als ik het aan laat? Want nu heb ik de intentie om het gewoon aan te laten want we zijn al een half jaar aan het sukkelen met die probleem. Of zou ik het telkens aan/uit zetten als we dat specifieke spel spelen?

Super bedankt alvast!!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jajor8 

Ik zou het telkens aan en uit zetten. Het is echt een groot risico, en het gaat er echt niet op beteren, de cybercriminaliteit is er om nooit meer weg te gaan en enkel maar te groeien.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen