annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De babbelhoek voor de maand februari.

Topic gestart op: 01-02-24 05h14

Antwoorden: 144 antwoorden

Josette
Wijze
Wijze

De babbelhoek voor de maand februari.

OPGELOST

 

 

                              Febr.jpg

 

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Josette
Wijze
Wijze

We gaan hier verder met babbelen.

 

https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/De-babbelhoek-voor-de-maand-maart/td-p/157175

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

144 ANTWOORDEN 144
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tinneke2 

Wanneer je een auto lang laat stilstaan is het af en toe even laten draaien eigenlijk het slechtste wat je kan doen.

Ten eerste, het koud starten vraagt heel veel stroom van uw batterij. Om dat weer aan te vullen moet je al een flink eindje rijden. Doe je dat dus op regelmatige tijdstippen is uw batterij gegarandeerd op korte tijd helemaal leeg.

Bovendien is de koude fase heel slecht voor uw motor. De olie is nog niet warm en smeert dus niet goed en is ook nog niet overal verspreid. Af en toe koud starten en niet helemaal warm rijden is dus erg nadelig voor uw motor wat betreft slijtage.

Heb je geen garage zodat je uw batterij regelmatig kan opladen, laat je uw auto best gewoon staan de hele tijd dat je hem niet gebruikt. Om dan te starten kun je een speciale grote powerbank aanschaffen die een aansluiting heeft voor startkabels. Het geheel is niet veel groter dan een gewone powerbank. Die dingen hebben een turbo functie waarmee je telkens 30 seconden tijd hebt dat die powerbank extra veel vermogen levert, voldoende om een auto te starten.

Om u een voorbeeld te geven: klik hier eens 

Ik heb zo een ding altijd bij en heb al dikwijls iemand (meestal familie 😁) ermee uit de nood kunnen helpen. Veel handiger en makkelijker bij te hebben dan startkabels.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Cdt24801  Heb eens gekeken en op geklikt : daar voor moet je een stekker 🔌 hebben . En heb het aan de garage gevraagd en hij had het bij op starte direct  maar dat kost wel 500 euro 💶 ben een half uurtje gaan rijden en alles is terug in orde 🙂. Bedankt voor de tip 🕵️‍♀️ zal me de volgende keer niet meer voor vallen 🪤. Zo zie je maar dat mijn buren niet alles weten . Er zijn er wel veel zo van die powerbanks begin maar als leek die er niets van af weet een goede te vinden en dat ooit later mochten we verplicht worden voor een elektrische auto 🚗 dat ook goed 👍 is al ben ik er niet voorstander van want mijn wagen is nog maar 5,4 maand oud . Nog eens bedankt . 🙏 En nu ga ik iets halen voor te eten , ga me eens verwennen . Fijne avond . Ook voor iedereen tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tinneke2 

Zo een powerbank als ik heb die kost geen honderden euro's hoor. Heb je eens op die link geklikt die ik gepost heb? En wat bedoel je met "dan moet je een stekker hebben"? Die powerbank heeft een speciale startkabel (met een rode en een zwarte draad) die ge op de twee polen (+ en -) van uw batterij vastklikt met klemmen. En dan kun je zelfs met een compleet lege batterij starten.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Cdt24801 Dat weet ik wel heb de foto’s ook gezien 

IMG_0742.jpeg

IMG_0741.jpeg

IMG_0740.jpeg

 dat zijn een paar foto’s er van . 3 van de 8 foto’s. Dus met deze draden eerst opladen en dan kan je de powerbank gebruiken met dat klein ding . De garage had een veel zwaarder en groter mee . Want met mijn kleintje ging het ook niet . 
fijne avond ik kruip er in want ben zeer moe  nog bedankt 🙏 tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tinneke2 

Ah OK, nu versta ik wat je bedoelde. Ja, natuurlijk, om een powerbank te kunnen gebruiken moet je die eerst opladen, dat spreekt voor zich. En die oplader zit erbij ... Om dat ding na veelvuldig gebruik opnieuw op te laden, anders ben je er niets meer mee hé 😉

En dat een garagist een groot, zwaar en duur model bij heeft is ook logisch, die moet alle soorten voertuigen kunnen opstarten. Maar voor privé gebruik, uw eigen auto, is zo een kleintje ruim voldoende. Gewoon in de winkel op de verpakking lezen voor welke motoren het geschikt is. Hoe zwaarder en groter uw motor, hoe straffer (en dus ook duurder) de powerbank moet zijn, dat is logisch.

Wat voor een auto heb je, en welke motor zit er in?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen