Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-10-22 05h28
Antwoorden: 156 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Welkom aan alle nieuwe binnenkomers en meelezers,
dit is een plekje waar iedereen even een goedemorgen, middag of avond kan komen zeggen.
Het is een speciaal topic om gewoon even te kletsen over andere dingen dus
niet iets waar we vragen stellen en of problemen oplossen i.v.m. Orange.
De babbelhoek is weer netjes opgekuist en verlucht dus ook nog veilig.
Veel plezier.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/De-babbelhoek-voor-de-maand-november/m-p/133066#M16854
@Josette Denk het allee , bij mij valt de eindafrekening altijd in de maand December . Juist als alles nog eens gaat opslaan en nog eens in Januari ook .
Ze hebben dat goed bekeken . En we zijn van de miserie nog niet van af ,zal nog zeker 4 a 5 jaar duren dat het zo duur blijft . Door meneertje Poetin met zijne Oorlog . En al de rest van de Ministers hun besluit . Wat een boeltje .
Ach en nu willen ze weer de dienstplicht inroepen . Wat met al de studerende ????
België wordt helemaal zot 🙃.Straks moeten ze nog mee gaan vechten . Zal niet nodig zijn met al hun kernwapens . We worden direct van de kaart 🗺️. geveegd.
Vind heel erg waar onze jongeren in leven . Triestig is het . 😢
Slaap er zeer weinig van .
waar gaat dat eindigen ?
We moeten er proberen voor elkaar te zijn. Daarom lieve mensen een fijne avond amuseer jullie . Maak het gezellig ,pak elkaar eens goed vast . 🧸🧸
Groetjes tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt
@Josette Ja misschien heb je wel gelijk maar dat ze wel niet naar de oorlog moeten . Want sommige amai wat voor taal die gebruiken tegen hun ouders of leerkrachten .
Zou dat niet moeten doen hebben . Was direct met de mattenklopper op je blote poep en dat deed geen deugd Zenne .
Maar het was wel niet afgeschaft wel opgeschort lees ik week dat mag het toch wel van mij ook terug komen . Maar wel niet voor de universiteiten. Die zijn echt hoge studies aan het doen .
fijne avond en voor straks ,Slaap wel .😴🛌
Tja, die legerdienst ....
Wat blijkbaar velen niet weten, is dat destijds de legerdienst in drie smaken bestond:
De nrs 2 en 3 kregen iets langer opleiding en nadien een leidinggevende functie, aangepast aan hun capaciteiten. Geen enkele reden dus om universitair geschoolden uit te sluiten van legerdienst. Voorbeeldje? Artsen konden hun "beroep" effectief uitvoeren in de medische dienst. Mooie extra stage ...
Nog eentje? Legerdienst enkel voor mannen? Neen hoor, wat velen niet weten is dat er begin jaren 90 ook legerdienst voor vrouwen bestaan heeft. Weliswaar op vrijwillige basis. Zo kon bvb de oudste dochter van een gezin legerdienst gaan doen waardoor haar jongere broers vrijgesteld werden. Maar ook zonder die reden konden ze dat doen. Er zijn er niet veel geweest, maar er zijn er wel degelijk geweest.
Een kleine bedenking van mezelf: met al dat woke gedoe en die M/V/X toestanden van tegenwoordig zou een eventuele nieuwe legerdienst, als die er zou komen, voor iedereen moeten zijn. Iedereen, M, V en X, gelijk voor de wet.
Dat is mijn gedacht hierover ...
@Josette @Cdt24801 @Tinneke2 en alle andere een goedemorgen.
@Josette nee ben nergens heen geweest gewoon heel de dag thuis lekker in de zetel serie's gezien en wat programma's gekeken. Dus echt een heel lui weekend gehad.
Nu net opgestaan en dan straks nog even terug slapen want deze nacht is weer werken.
Voor nu wens ik allen een fijne dag vandaag.