annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De babbelhoek voor de maand oktober.

Topic gestart op: 01-10-24 04h57

Antwoorden: 170 antwoorden

Josette
Wijze
Wijze

De babbelhoek voor de maand oktober.

OPGELOST

Okt.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Josette
Wijze
Wijze

We gaan deze deur sluiten en

verder op deze plek gaan.

https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/De-babbelhoek-voor-de-maand-november/m-p/167822

Tot daar.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

170 ANTWOORDEN 170
fregilcy
Aspirant genezer

@Josette @patrick2 @Cdt24801@Tinneke2

@Tinneke2,  dat is een goede meevaller ,  👍   mooie jas ,     ziet er warm en heel zacht uit ,     een teddy beerke ,    Oppassen  Tinneke  als ge daarmee gat wandelen,       teddy beerkes zijn geliefd . 🙂

t' was winkeldag,  met het mooie weer,       gezwier en gezwind naar de winkel,  🛒  niet te veel volk , maakte het nog redelijk leuk;            verder is er niet zo veel te vertellen,          we zijn nu weeral vrijdag, nog niet zo lang maar weeral weekend,           plannen maken voor de zaterdag en zondag     er komt weer een uurtje bij  in  het weekend,          wanneer gaan ze die onnozelheden stoppen,       geen enkele politieker durft ,     ondanks hun grote mond.       maar nu ga ik stoppen ,               wie houd er van het winteruur   ?    terug dicht naar de natuur.     dus tot de volgende ,       geniet van het mooie weer  en wees gelukkig met elkaar .     daaag 

Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.

ik weet niet wat verkeerd is aan een mooie leuke winterjas ?    waarom ze dat wegdoen de heidekneuters ?

wat een belachelijke mensen zijn dat? 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Hoi allen, en zeker @Josette en @fregilcy :

Even over die zever met het uur .....

Het is inderdaad dikke zever en ongelofelijk kinderachtig politieke gedoe.

Even terug in de tijd: 

• België ligt geografisch in de UTC tijdzone.
  • Momenteel zitten we daar TWEE uur vanaf, vooruit in de tijd. Dat wil zeggen dat onze echte zonnetijd momenteel met twee uur opgeschoven is door de politiek.
  • Een eerste keer werd onze tijdzone met één uur opgeschoven, dat gebeurde tijdens WO1 doordat de Duitse bezetter in zijn hele rijk dezelfde tijd wilde hebben.
  • Na WO1 werd dat gelukkig teruggedraaid door onze regering.
  • Helaas kwam er WO2 en werd onze tijdzone alweer met een uur vooruit geschoven. Ook Hitler wilde één tijdzone in zijn "rijk".
  • En nog erger: na de oorlog heeft onze politiek nagelaten van dat weer recht te zetten. Met als gevolg dat we sedert 1940 met een uur te vroeg zitten.
  • En dan komt de oliecrisis in de jaren 70. Het gevolg is het invoeren van het zomeruur en het winteruur.
  • En ja, je kan het al raden, ons huidig zomeruur staat dus twee uur voor op onze echte zonnetijd, het winteruur ook nog steeds één uur.

Zodus, al die voorstanders van een permanent zomeruur, die gaan ons in een zeer donkere winter sturen. Geen serieus daglicht voor half tien, tien uur. Wie wil zoiets? Al eens gedacht aan de schoolkinderen die de gehele winter in het donker naar school moeten? Het is nog niet gevaarlijk genoeg op straat zeker ...

Draai en keer het hoe je wil, er is eigenlijk maar één goede oplossing: terug naar onze echte zonnetijd. Permanent. Al de rest gaat tegen onze natuur in.

Wanneer gaat de politiek eens gezond verstand gebruiken ipv een bepaalde bevolkingsgroep te willen bevoordelen omdat het die groep beter uitkomt ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Josette @patrick2 @fregilcy @Cdt24801  En alle andere 

Goedenavond,

@Josette @patrick2  Hier een foto van mijn jasje ,het is er eentje zonder mauwen maar zeer warm om te dragen . Met een warme pull eronder . Knopjes aan de zijkanten en voorkant . Dubbel gevoerd . Een teddy. Zeer zacht . Ben er echt blij mee . En nog een fikse korting op gekregen . Koste me bijna niets de opleg . 

IMG_1044.jpeg

En de bonhomie mijn cake ga ik een warme pull kopen want geeft het nogal vlug koud . 🥶. Samen met mijn moeke maar we hebben nog tijd tot einde van het jaar .
@fregilcy  Heb me goed geamuseerd met de schapen 🐑 en onze hond 🐕 geeft nogal gelopen in de wei . Ons kippen 🐓 waren weer eens gaan wandelen  ,Janneke liet haar vlug pakken maar de andere heb nogal mogen lopen . Gelukkig had ik hulp van Noa (woef )en begeleide me naar hun hok .

Nog noten geraapt 4 grote emmers . 🪣 goed voor mijn zus een deel voor de eekhoorntjes want moeten ook de winter overleven met hun jongen . 

IMG_0859.jpeg

 De rest verdeeld aan de buren .Nog veel te rapen als je drie notelaars hebt . Maar zit er bijna op . Dit doe ik elk jaar opnieuw. 
Zo zat mijn dag buiten er vlug op . Daarom ben ik wat laat met mijn bericht drukke dag alweer .
fijne avond tinneke2/ wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt.

Josette
Wijze
Wijze

@Cdt24801 @patrick2 @Tinneke2 @fregilcy en alle binnenkomers

een goedemorgen.

@Tinneke2 dat zijn hele mooie prijzen amai. Die kan van pas komen.

Veel plezier ervan.

Vandaag nog een mooie herfstdag.

patrick2
Wijze
Wijze

@Tinneke2 @Josette @fregilcy @Cdt24801 en alle andere een goedemorgen.

@Tinneke2 dat zijn mooie prijzen daar heb je dan iets aan. geniet er van en misschien een mooie foto van je mooie nieuwe winter jas ..? 

Voor nu is het weer donderdag gaan weer stilletjes naar het weekend. 

Voor de rest niet veel dus ik zeg allen een fijne dag vandaag.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Leden met de meeste pluimen