annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Email vorige provider telenet

Topic gestart op: 28-12-22 07h58

Antwoorden: 9 antwoorden

Lucko2004
Ervaren verkenner

Email vorige provider telenet

Ik zou graag weten hoelang wij ons Telenet emailadressen kunnen behouden. De verkoper liet uitschijnen voor altijd. Nu dacht de installateur dat het maar voor een periode was van 18 maand?? En welke is het emailadres voor orange?

 

Dank lucko 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Cdt24801
Wijze
Wijze

Daarin spreken de bronnen elkaar tegen. Best eens bij Telenet navragen.Volgens diens tekst zou het gratis zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Lucko2004 

Ten eerste stel je dezelfde vraag als ik al heb beantwoord , Orange heeft geen email adres en je kan er ook geen nemen. Orange bied dit niet aan. 

Bij Telenet kun je jou email adres voor 18 maanden behouden daarna zal dat email adres vervallen. 

Je hebt dus 18 maanden de tijd om een alternatief email adres te nemen , bijvoorbeeld bij Gmail of je neemt een eigen webhosting voor je email adres. Maar tegenwoordig kan je overal wel een gratis email adres afsluiten waarvan de meest gebruikte Gmail is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Ik vrees dat ik u moet tegenspreken: je kan uw mail adres onbeperkt in tijd meenemen bij veranderen van provider:

In het verleden had je maar 18 maanden toegang tot je oude e-mailadres van bijvoorbeeld Proximus of Telenet wanneer je wisselt van internetprovider. Nu kan je je oude e-mailadres onbeperkt behouden dankzij een nieuwe Belgische telecomwet.

De nieuwe telecomwet werd eind 2021 gestemd met in artikel 167 het meenemen van je e-mailadres onbeperkt in de tijd. Ondertussen heeft telecomwaakhond BIPT de regels duidelijk gemaakt en is het in gesprek met de telecomproviders over de praktische invulling.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 

Als je de link opent zul je lezen dat er letterlijk staat dat je het maar 18 maanden kan behouden. 

Scherm­afbeelding 2022-12-28 om 11.49.15.png

 Er staat wel bij dat je dient te betalen bij je provider maar deze info heb ik nergens gevonden bij Telenet zelf. Heb info namelijk gezocht voor @Lucko2004 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen