annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Enquête

Topic gestart op: 22-03-20 15h31

Antwoorden: 24 antwoorden

Raf2
Ervaren verkenner

Enquête

OPGELOST

Hallo, 

Zonet verscheen er op mijn smartphone een scherm waarin stond dat ik geselecteerd was om deel te nemen aan een enquête over Orange terug gelegenheid van een verjaardagsactie. Ik moest 3 vragen beantwoorden en kon uit een lijst van 3 producten (Samsung smartphone , Apple iPhone en smartwatch) een geschenk claimen.  De vragen heb ik beantwoorden (meerkeuze) maar ik vertrouwde het niet en heb bijgevolg geen geschenk geclaimd. Iemand dit nog op zijn scherm gehad? Was dit een hacker?

Labels (1)
4 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb die mail niet gehad maar zoiets is 99 keer op 100 een phishing mail. Doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en dan wissen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

TomB
Orange-werknemer

Beste @Raf2 

Het beantwoorden van de vragen niet persé, maar als men vraagt voor email adres of bankrekeningnummer zeker niet doen!

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Raf2  schreef:

Kan het kwaad dat ik de 3 meerkeuzevragen heb beantwoord? Ik heb geen persoonlijke gegevens doorgegeven.


Is er iets verstuurd naar de afzender? Want de eerst stap van die gasten is altijd nagaan of het mail adres echt is en er iemand het leest. Het gevolg is dan veel spam en andere duistere dingen.

Bij de minste twijfel enkel doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en dan wissen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

TomB
Orange-werknemer

Beste @Raf2 

Mochten er acties zijn van Orange zullen deze telkens te zien zijn via de officiële kanalen, Orange webpagina, officiële facebook/twitter, enz..

Groeten, 
Shop Medewerker 
Tom

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
mbbs1024
Veteraan verkenner

Ik heb dat ook gezien, ze vroegen geld om de gewonnen prijs te versturen, niet op ingegaan natuurlijk.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@mbbs1024  schreef:

Ik heb dat ook gezien, ze vroegen geld om de gewonnen prijs te versturen, niet op ingegaan natuurlijk.


prima gedaan, heel goede reactie 👍

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Visjenet
Gewaardeerd verkenner

Ja gisteren op mijn iPhone 6...

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb die mail niet gehad maar zoiets is 99 keer op 100 een phishing mail. Doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en dan wissen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Raf2
Ervaren verkenner

Ik zat op You Tube en plots kwam dat scherm (volledige lay-out van Orange ). Heb het scherm uiteindelijk gesloten.

Leden met de meeste pluimen