Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-12-19 20h51
Antwoorden: 24 antwoorden
Ik heb met een van de moderatoren een conversatie gevoerd over de pluimen, daar was mij namelijk iets opgevallen.
Na verduidelijking kreeg ik de suggestie om er een post over te plaatsen. Bij deze ...
Wat was nu het probleem? Wel het ging over de teller van uw aantal pluimen en de indicator ervan op Tribe. Voor de meesten staat de teller op twee plaatsen, voor de vier hoofdvogels staat die op drie plaatsen:
Wat was nu het "probleem"? Wel, in mijn geval stonden op alledrie de plaatsen verschillende cijfers. In mijn eigen profiel het hoogste cijfer, dan op de hoofdpagina van het forum bij de vier hoofdvogels en tenslotte in de globale lijst onder "Alles bekijken" het laagste cijfer.
En dan nu de uitleg van hoe het allemaal in mekaar zit:
Wat is nu het verschil tussen bruto en netto teller?
Welnu, de bruto teller (in uw persoonlijk profiel dus) geeft alle pluimen aan die je ooit gekregen hebt. Bij de netto teller (in "Alles bekijken") worden de pluimen die de gulle gevers nadien terug ingetrokken hebben weer afgetrokken.
Ja, je leest het goed: je kan een gegeven pluim weer intrekken. En waarom deze post? Omdat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid reeds meerdere mensen hun gegeven pluimen weer ingetrokken hebben zonder het zelf te beseffen.
De reden? Omdat het intrekken van een pluim op net dezelfde manier gebeurt als het geven van een pluim: op het hartje klikken bij een post. En als je vergeten bent dat je die post reeds een pluim gegeven had trek je die pluim dus (onbedoeld) alweer in.
Dat is uiteraard bewust ingebouwd om het overdrijven met meerdere pluimen te vermijden.
Voor de oplettende Triber is dat echter geen probleem: het hartje bij een post is eveneens een indicator: heeft het hartje een zwarte kleur, dan heb je nog geen pluim gegeven (of je hebt de gegeven pluim alweer ingetrokken). heeft het hartje een grijze kleur, dan heb je die post reeds een pluim gegeven.
Nogmaals klikken op een grijs hartje resulteert dus in het intrekken van de voordien reeds gegeven pluim en het hartje wordt weer zwart.
Ziezo, dat raadsel is ook alweer opgelost😊
enorme uitleg. Hehe
Maar duidelijk en gestructureerd.
Bedankt om het volledige weer te geven.
Veel rond die pluimen had ik al uit ondervinding begrepen.
Maar bij jouw info-posts staan er meestal toch altijd nog enkele punten die men nog niet weet en/of gewoon interessant zijn om achteraan op te bergen.
Hartelijk dank voor al jouw goede en interessante posts, antwoorden, info, meningen,... enz
Aan jouw informatie hebben alle Orange community leden veel aan.
Ik vondt dat dat toch zeker ook eens gezegd mocht worden. 🙂
Mvg,
Kelly
Dan is dat een hele vogel pluimen en nog verdiend ook. Denk dat hij hier zelfs woont want is altijd aanwezig.
Tis wel een hoofd vol pluimen lol 😂