Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-10-19 00h05
Antwoorden: 18 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik zou me willen aansluiten met een Whatsappgroep in Zuid-Afrika die op regelmatige basis (een 30 tot 50 keer per dag) meldingen uitstuurt. Gezien deze roaming buiten EU valt vraag ik me af of er hier koten zullen worden aangerekend.Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Whatsapp is geen telefoonverbinding maar een dataverbinding.
Whatsapp werkt dus over het internet. Voor datagebruik over internet maakt het niet uit waar uw communicatiepartner is op de wereldbol, zolang je zelf maar in de EU zone bent en blijft. Dat je nu surft naar een website in de USA of je babbelt via WhatsApp met een Chinees in Thailand, maakt allemaal niks uit: de verbruikte MB worden aangerekend op uw tegoed.
Je zal dus gewoon uw internetverbruik in data (in MB of GB, al naargelang hoe ijverig je bent) aangerekend krijgen en geen cent meer.
@Alexmagda whatssapp is een gratis dienst die over de gehele wereld gratis gebruikt kan worden. Dus als u berichten ontvangt zijn deze gratis ook als u foto's stuurd of ontvangt. U bent thuis met uw wifi verbonden dus er gaat ook geen data van uw bundel af. Moest buitenhuis zijn en u stuurd bericht of een foto gaat het wel wat gebruiken maar ook niet veel. U kan zelfs met whatssapp gratis bellen naar die persoon of personen. Mijn buurman heeft dit ook altijd zo naar afrika gedaan met zijn vriendin.
Ervan uitgaande dat een WhatsApp berichtje hooguit enkele KB groot is zul je ruimschoots toekomen met uw 250 MB.
Je spreekt van max 60 berichtjes per dag maal 21 dagen = 1260, dus pakweg 1300 berichtjes. Dan heb je een kleine 200 KB per berichtje ter beschikking.. En je hebt slechts enkele KB nodig ....
Geen paniek dus en vertrek met een gerust hart.
@Alexmagda schreef:
Bedankt en nu ben ik zeker!!!😁
Da's graag gedaan hé, en als je echt gerust wil slapen: kijk na enkele dagen uw verbruik eens na. Dan weet je met wat je begonnen bent en ook hoeveel berichtjes er al gepasseerd zijn en dan kun je de berekening snel maken met reële cijfers. Om dan vast te stellen dat je u geen zorgen hoeft te maken.
Dat is waar!
Je hebt uw kost van uw data! Maar dat heb je hier in Belgie ook. Tenzij je uw app zo instelt dat die enkel via WIFI werkt. Maar dan kost het u aan andere data.
Happy Newyear BTW
Ik zou me willen aansluiten met een Whatsappgroep in Zuid-Afrika die op regelmatige basis (een 30 tot 50 keer per dag) meldingen uitstuurt. Gezien deze roaming buiten EU valt vraag ik me af of er hier koten zullen worden aangerekend.Alvast bedankt.
Hallo @Alexmagda,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂
Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson
Hey,
Ik ben vrij zeker dat je daar niet moet voor betalen!
Meestal wordt dit gewoon via internet verzonden.
Als men u belt vanuit het buitenland wanneer je in uw land bent waar je woont, moet jij ook niet betalen.
@Buurman schreef:
Hey,
Ik ben vrij zeker dat je daar niet moet voor betalen!
Meestal wordt dit gewoon via internet verzonden.
Als men u belt vanuit het buitenland wanneer je in uw land bent waar je woont, moet jij ook niet betalen.
De vraag gaat over WhatsApp berichten sturen en ontvangen van en naar Zuid Afrika.
Dat is 100 % zeker wel te betalen. Het verbruikt namelijk data (en dus geen belwaarde), zowel versturen als ontvangen. Indien het enkel tekst is, dan is het verbruik aan data natuurlijk zeer gering, maar het is niet niks.
Bellen over WhatsApp valt daar ook onder. Ook dat verbruikt data en geen belwaarde; Iets meer dan tekstberichten. En video calls nog meer. En ook hier, zowel versturen als ontvangen wordt aangerekend op uw databundel.
Laat daar geen misverstand over bestaan.
Dat is waar!
Je hebt uw kost van uw data! Maar dat heb je hier in Belgie ook. Tenzij je uw app zo instelt dat die enkel via WIFI werkt. Maar dan kost het u aan andere data.
Happy Newyear BTW
@Alexmagda whatssapp is een gratis dienst die over de gehele wereld gratis gebruikt kan worden. Dus als u berichten ontvangt zijn deze gratis ook als u foto's stuurd of ontvangt. U bent thuis met uw wifi verbonden dus er gaat ook geen data van uw bundel af. Moest buitenhuis zijn en u stuurd bericht of een foto gaat het wel wat gebruiken maar ook niet veel. U kan zelfs met whatssapp gratis bellen naar die persoon of personen. Mijn buurman heeft dit ook altijd zo naar afrika gedaan met zijn vriendin.
Whatsapp is geen telefoonverbinding maar een dataverbinding.
Whatsapp werkt dus over het internet. Voor datagebruik over internet maakt het niet uit waar uw communicatiepartner is op de wereldbol, zolang je zelf maar in de EU zone bent en blijft. Dat je nu surft naar een website in de USA of je babbelt via WhatsApp met een Chinees in Thailand, maakt allemaal niks uit: de verbruikte MB worden aangerekend op uw tegoed.
Je zal dus gewoon uw internetverbruik in data (in MB of GB, al naargelang hoe ijverig je bent) aangerekend krijgen en geen cent meer.