annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ontvangstbevestiging sms

Topic gestart op: 09-05-20 14h10

Antwoorden: 15 antwoorden

Ej04011012
Gewaardeerd verkenner

ontvangstbevestiging sms

OPGELOST

Ik heb gisteren een ontvangstbevestiging gekregen nadat ik een sms verstuurd had. Hiervoor heb ik een uitroepteken voor mijn bericht gezet. Betekent dit dan ook dat de sms daadwerkelijk is aangekomen op de gsm van mijn contactpersoon? Kan het zijn dat de gsm van de ontvanger uitgeschakeld is of krijg je dan geen ontvangstbevestiging indien hij uitgeschakeld is?

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Ej04011012  in dit geval wil dat zeggen dat de gsm aanstaat. Een bericht uitsturen kan iedereen ook naar een uitstaande gsm maar als een gsm uitstaat zal het bericht op een server wachten tot de gsm aanstaat. Zodra de ontvanger zijn of haar gsm terug aanzet zal het bericht doorgezonden worden en krijg jij als nog je bevestiging dat het bericht aangekomen is. 

Daar is die ontvangstbevestiging voor dat de verzender weet dat het ook aankomt. Vergelijk het met een email , jij vraag een leesbevestiging en als je de email stuurt en de ontvanger klikt erop krijg je de bevestiging dat het bericht gelezen is. Als de pc uitstaat lees je geen email , en zo werkt hetzelfde met een gsm. 

Dus ben maar zeker dat de persoon of personen je sms hebben gehad en gelezen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Ej04011012  als jij een ontvangstbevestiging krijgt is je sms aangekomen. Je gebruikt dus een Iphone en dat wil zeggen dat je hebt gevraagd om een ontvangstbevestiging. De ontvanger weet dit niet en Orange heeft het in dit geval gecodeerd verstuurd. Dus het is in orde , jij je ontvangstbevestiging en hun het bericht.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ej04011012
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Bedankt voor je antwoord! Betekent dit dan ook dat de gsm van de ontvanger automatisch ingeschakeld is? of kan dit ook als de gsm van de ontvanger uitgeschakeld is?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ej04011012  in dit geval wil dat zeggen dat de gsm aanstaat. Een bericht uitsturen kan iedereen ook naar een uitstaande gsm maar als een gsm uitstaat zal het bericht op een server wachten tot de gsm aanstaat. Zodra de ontvanger zijn of haar gsm terug aanzet zal het bericht doorgezonden worden en krijg jij als nog je bevestiging dat het bericht aangekomen is. 

Daar is die ontvangstbevestiging voor dat de verzender weet dat het ook aankomt. Vergelijk het met een email , jij vraag een leesbevestiging en als je de email stuurt en de ontvanger klikt erop krijg je de bevestiging dat het bericht gelezen is. Als de pc uitstaat lees je geen email , en zo werkt hetzelfde met een gsm. 

Dus ben maar zeker dat de persoon of personen je sms hebben gehad en gelezen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ej04011012
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Super! Bedankt voor de hulp!

Leden met de meeste pluimen