annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ontvangstbevestiging sms

Topic gestart op: 09-05-20 14h10

Antwoorden: 15 antwoorden

Ej04011012
Gewaardeerd verkenner

ontvangstbevestiging sms

OPGELOST

Ik heb gisteren een ontvangstbevestiging gekregen nadat ik een sms verstuurd had. Hiervoor heb ik een uitroepteken voor mijn bericht gezet. Betekent dit dan ook dat de sms daadwerkelijk is aangekomen op de gsm van mijn contactpersoon? Kan het zijn dat de gsm van de ontvanger uitgeschakeld is of krijg je dan geen ontvangstbevestiging indien hij uitgeschakeld is?

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Ej04011012  in dit geval wil dat zeggen dat de gsm aanstaat. Een bericht uitsturen kan iedereen ook naar een uitstaande gsm maar als een gsm uitstaat zal het bericht op een server wachten tot de gsm aanstaat. Zodra de ontvanger zijn of haar gsm terug aanzet zal het bericht doorgezonden worden en krijg jij als nog je bevestiging dat het bericht aangekomen is. 

Daar is die ontvangstbevestiging voor dat de verzender weet dat het ook aankomt. Vergelijk het met een email , jij vraag een leesbevestiging en als je de email stuurt en de ontvanger klikt erop krijg je de bevestiging dat het bericht gelezen is. Als de pc uitstaat lees je geen email , en zo werkt hetzelfde met een gsm. 

Dus ben maar zeker dat de persoon of personen je sms hebben gehad en gelezen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik moet dat toch even nuanceren. Dat bericht betekent dat het SMSje is aangekomen. Niet dat het is gelezen. Dat kun je nooit weten.

En daar hoef je geen Apple voor te hebben, dat werkt op een Samsung net zo goed.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
satsurfer
Veteraan verkenner

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@satsurfer  schreef:

orange lanceert chat messages de nieuwe generatie van smsjes voor android 

Ik zie nu ook als iemand a/h typen is 😀


Dat is bij andere data gebaseerde chat apps (Whatsapp, Messenger ...) ook zo hoor. 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
satsurfer
Veteraan verkenner

Ja, dat weet ik ook. 

Maar via SMS is toch uniek hé.. uw data staat niet op!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@satsurfer  schreef:

Ja, dat weet ik ook. 

Maar via SMS is toch uniek hé.. uw data staat niet op!


Hoe bedoel je? Alles wat via RCS gestuurd wordt verbruikt data ... Ook bij Orange ... Het wordt aangerekend op uw data verbruik hoor!

Een gewone SMS en zelfs MMS niet, en deze kosten ook niks bij Orange. Bij gewone SMS zie je de anderen niet typen hoor ...

Of heb ik u ergens verkeerd begrepen?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen