annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vaste lijn overname

Topic gestart op: 30-11-20 12h12

Antwoorden: 4 antwoorden

Bobosign
Gewaardeerd verkenner

vaste lijn overname

OPGELOST

Beste leden

Wij hebben jullie hulp even nodig. Ik vind niet direct een ander topic hierover dus alvast mijn exuses als dit verkeerd staat.

op 6/10 de overstap gemaakt van Telenet naar Orange

Zowel op het werk ( telefoon, internet , tv, 3 gsm lijnen)

terwijl de verkoper hier was ook gevraagd voor mijn prive ( duidelijk gezegt dat mijn prive niks met de zaak te maken heeft!)

 

Tot zo ver ok..

prijzen gekregen en nogmaals gezegt, persoonlijk en via mail dat prive en business 100% gescheiden zijn. ( Ikzelf ben geen zaakvoerder van de zaak dus er niks mee te maken)

 

Probleem 1

sinds 6/10 zijn we niet meer bereikbaar op onze vaste lijn. Telenet heeft de lijn vrijgegeven. ( heb hiervoor al paar keer naar telenet gebeld) het is een bezettoon.  al 100 keer naar Orange belde ( dossiernummer gekregen) maar geen oplossing. Ze weten het niet volgend de verkoper?????????????? Binnen een week al 2 maand geen vaste lijn meer??

 

Probleem 2

Hoe de verkoper het deed weet ik niet maar heel mijn privé ( zelf man zijn gsm) heeft hij op de zaak gezet. Blijkbaar kunnen ze niet meer veranderen van business naar privé?? Dus ze hebben mijn privé gewoon naar business omgezet. ?? Heel bizar. Op mijn werk komt mijn factuur privé samengevoegd toe op 1 globale rekening? Hoe leggen we dit uit aan de boekhouder van het werk? Wat als werk ooit stopt? Ik moet toch mijn privé terug op privé krijgen?

 

Veel vragen he. Hopelijk is er hier toch iemand die ons naar een oplossing kan begeleiden.

 

alvast bedankt

Verena

 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Bobosign  als ik het zo lees is het een hele soep geworden. Maar er zijn oplossingen hiervoor. 

1 ) voor je vaste lijn kan ik weinig doen. Hier kan je enkel met Orange contact overhouden dat de overname correct gebeurd. Hopelijk heeft Telenet jullie nummer niet stopgezet maar je kan dat zelf controleren en zien waar jullie nummer nu actief is : https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

 

2 ) nu alles op business staat is het beste een overname aan te vragen naar je privé naam. Het zal niet mogelijk zijn vermoed ik om dit zo over te zetten. https://www.orange.be/nl/form/je-abonnement-overdragen

Je dient daar alle gegevens correct in te vullen en dan door geven aan Orange. Ze zullen dit verwerken en nadien krijg je een antwoord. Let wel op dat het even kan duren voor je gegevens verwerkt zijn en dus alles in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Bobosign  als ik het zo lees is het een hele soep geworden. Maar er zijn oplossingen hiervoor. 

1 ) voor je vaste lijn kan ik weinig doen. Hier kan je enkel met Orange contact overhouden dat de overname correct gebeurd. Hopelijk heeft Telenet jullie nummer niet stopgezet maar je kan dat zelf controleren en zien waar jullie nummer nu actief is : https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

 

2 ) nu alles op business staat is het beste een overname aan te vragen naar je privé naam. Het zal niet mogelijk zijn vermoed ik om dit zo over te zetten. https://www.orange.be/nl/form/je-abonnement-overdragen

Je dient daar alle gegevens correct in te vullen en dan door geven aan Orange. Ze zullen dit verwerken en nadien krijg je een antwoord. Let wel op dat het even kan duren voor je gegevens verwerkt zijn en dus alles in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Bobosign
Gewaardeerd verkenner

Beste

 

Ondertussen na heeeeeeel veel bellen

Onze vaste lijn is sinds 31/12/2020 terug actief. We hebben hiervoor helaas de ombudsdienst moeten inschakelen. als zaak al sinds oktober geen vaste lijn.. Hebben een CN gehad van Orange. Kleine troost maar opgelost 🙂

Dan Business - Privé

via het formulier overdracht lukte niet omdat niet alles op dat klantennummer niet prive moest worden. Ook hiervoor heel veel telefoontjes gedaan. Ik denk dat de volledige klantendienst van Orange mij al aan de lijn heeft gehad. Ze bleven telkens zeggen dat ze een abonnement business niet naar prive kunnen zetten. Of ze zouden ons eerst een paar dagen moeten afsluiten(??) Nu ik heb alle email verkeer tussen verkoper en mezelf gespaard, waarmee ik echt kon aantonen dat de fout bij hun lag. en sinds vorige week hebben we eindelijk onze prive terug op ons eigen klantennummer.

 

Na lang aanslepen dus, eind goed al goed

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Bobosign  ik ben blij dat het opgelost is en bedankt ook om te laten weten dat het opgelost is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Bobosign
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor uw antwoord

 

onze nummer was inderdaad in eerste instantie volledig stopgezet maar ze hebben dit terug geactiveerd .

Nu staat ze actief maar Orange vind geen oplossing om ze over te nemen.

 

k probeer nog eens een formulier in te vullen voor overdracht. Al geprobeerd maar ik kreeg toen telefoon dat dit niet mogelijk is.

Zal het nogmaals proberen.

Bedankt voor het helpen meedenken 🙂 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen