Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Daveatwork
Ervaren verkenner

Alternatief voor tweede decoder?

OPGELOST

Hallo,
Ik heb sinds kort Orange tv en ben vrij tevreden daarvan.
Ik geraak niet gewoon aan de slechte kabeltelevisie kwaliteit op mijn tweede tv.
Dus graag zou ik een tweede decoder willen aanschaffen om die aan mijn tweede tv aan te sluiten.
Toch zie ik het niet zitten om daar een vast maandelijkse kost voor te betalen.
Kan ik een decoder van iemand over kopen en deze bij me als 2de decoder opstellen?

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Chiquita
Leidende verkenner

Re: 2de decoder

Is niet mogelijk vrees ik.
Denk niet dat er iemand zijn decoder kan verkopen aangezien die altijd in huurformule zitten....

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

Nochtans vind je deze regelmatig via het 2de hands cirquit.

Bij mijn vorige leverancier Proximus was dat wel mogelijk, vandaar deze vraag.

Ik vind ook nergens niets dat het niet kan of mag.

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

@Daveatwork  decoders binnen Orange zijn niet te koop deze zitten bij Love inbegrepen als huur of als extra huur. Wat u wel kan doen natuurlijk is als u een ipad of andere tablet heeft of gsm de Orante tv app gebruiken. U kan dan een chromecast aankopen en deze op de tv inpluggen en dan kan u via de tv app alles streamen naar uw tv . De chromecast is een 1 malige aankoop en dan kan u ook tv kijken zonder die kabel tv of zonder extra huur van de decoder. 

0 pluimen
Cdt24801
Gewaardeerde sjamaan

Gaat dat streamen niet van uw databundel af? Ik heb zelf geen chromecast daarom dat ik het niet zeker weet ...

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

@Cdt24801  nee als men op de thuis wifi zit niet. Natuurlijk als de tweede tv op een ander verblijf is en men doet het via de gsm dan wel 🙂 

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

De Chromecast stick die heb ik, maar om is af en toe iets te casten vind ik dat ok maar in ons geval is dat dagelijks en dan is dat te omslachtig en bovendien kan je geen opname's afspelen. 

Wat mij betreft een minpunt.

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

bwaa minpunt kan ik het toch niet echt noemen.
Huren is duurder maar daarin zit ook de service etc natuurlijk maar snap uw puntje wel...

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

@patrick2  schreef:

@Cdt24801  nee als men op de thuis wifi zit niet. Natuurlijk als de tweede tv op een ander verblijf is en men doet het via de gsm dan wel 🙂 

Chromecast streamen gaat niet vd GSM databundel af maar wel van uw internetverbruik (max 750GB).

Ik heb al ervaren dat met Netflix (vooral in 4k) de nodige Youtube en "Orange TV" casten + dagelijks internetverkeer, 750GB max internetverbruik/maand geen overbodige luxe is.

0 pluimen
Daveatwork
Ervaren verkenner

Ik heb een plan B opgezet.

Ik heb al enlkele testen gedaan, van zodra ik mijn spullen heb dan post ik mijn oplossing die ik voor ogen heb... 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen