annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bug in nieuwe interface

Topic gestart op: 06-11-18 12h33

Antwoorden: 19 antwoorden

Chiquita
Aspirant genezer

Bug in nieuwe interface

Kleine, ambetant bug gevonden in de nieuwe interface:

Als uw programma op Pauze heeft gestaan (bv 30min).
Je begint verder te kijken en navigeert dan naar de TV GIDS, dan stopt uw timeshift  (programma gaat verder op werkelijke tijd).

Uw timeshift blijft dan niet behouden.

Labels (1)
19 ANTWOORDEN 19
koennhz
Ervaren verkenner

Beste,

ik ben nu een paar maanden 'Orange Love' klant (maar al meer dan 10 jaar bij Mobistar en Orange voor gsm) en mijn TV recorder heeft enkel de eerste week deftig gewerkt tot die update die blijkbaar nog steeds in de bèta testfase zat/zit.

Wanneer kunnen we eindelijk een update verwachten die alle fouten uit de software haalt en ze uit de testfase krijgt?

Of kan ik aub terug naar de vorige software terugkeren, het feit dat je nu bijna niks meer kunt doen wanneer je in timeshift kijkt is echt verschrikkelijk irritant, want ik kijk meestal uitgesteld?!

Maar er zitten véél meer fouten in, eerst dacht ik bvb, ok, ik kan de tv gids niet meer gebruiken bij timeshift, maar (na een week foutmeldingen) kreeg ik toen eindelijk de android app gelinkt dus kon ik daarop de gids raadplegen, maar wanneer die app crasht op de smartphone (wat vaak gebeurt, maar dat kan wel aan mijn oudere telefoon liggen) dan 'hangt' de recorder vaak zelf ook kort daarna (mss wanneer ik feedback stuur, kan het zijn dat men dan 'info' vraagt aan de recorder over instellingen o.i.d.?).

Soms verdwijnt het geluid, (o.a. wanneer je te snel spoelt in timeshift of terugkeert naar 'live' geloof ik), dit komt niet terug door te zappen of de recorder met afstandsbediening uit te schakelen, wel wanneer ik tussendoor een opname start of de recorder echt uitschakel.

Soms klopt de tijd van de timeshift totaal niet, dan denkt de recorder dat je op pauze blijft staan terwijl je gewoon uitgesteld aan het kijken bent en springt die langzaam naar 1 uur zodat je daarna niet langer kunt pauzeren, ookal is dat dan in werkelijkheid maar 35min oid. Ik geloof dat dit (soms) veroorzaakt wordt door de infobalk op te vragen wanneer je in timeshift kijkt of pauze te starten kort nadat je de gids geopend hebt. Als je dan met 'stop' terugkeert naar 'live' kun je daarna wel weer verder terugspoelen, maar daarna begint de timeshifttijd onmiddelijk vanzelf weer terug naar 1 uur te verspringen.

Ook zou ik liever hebben dat je kunt kiezen hoe lang je wil kunnen timeshiften (en hoeveel geheugen je daarvoor dus over hebt), bvb van niks (dan hoeft de harde schijf in principe zelfs niet constant te draaien tijdens live kijken) tot 4h o.i.d. (zoals zelfs mijn Aldi tv die mogelijkheid heeft als je er een externe schijf aan hangt).

Soms verdwijnt de optie 'ondertitelingstaal' ineens uit het optie menu, zowel bij opnames als bij live tv, de enige manier om het terug te krijgen is de recorder te herstarten.

Soms wordt het groene 'aan' lampje gewoon tijdens het kijken oranje en dan kun je sowieso een crash verwachten.

De harde schijf valt vrijwel nooit stil wanneer de recorder in standby staat, soms valt hij na 5 à 10 min even uit, om een tiental seconden later terug op te starten, het lampje blijft wel gewoon orange en dus 'uit' staan.

Als ik de recorder niet dagelijks eens herstart is de kans erg groot dat hij de dag erna sowieso crasht, zeker als er meerdere opnames en timeshift tegelijk vallen.

Het zenderaanbod en bedoelde functies zijn prima voor mij en ik ben altijd tevreden geweest van jullie als bedrijf (geen foute facturen e.d.), maar de werking van de recorder is zo verschrikkelijk instabiel dat ik wellicht na de eerste 6 maanden toch eens elders ga kijken of het gras niet véél groener is, als er niet snel verbetering komt, erg jammer!

Mvg, Koen

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@koennhz

Je bent helaas niet de enige met gelijkaardige problemen van de decoder, maar dat is natuurlijk een schrale troost ...Smiley Verdrietig

Wat je eventueel eens kan nagaan is of de decoder het niet te warm heeft/krijgt. Staat hij vrij ergens bovenop of staat hij in een kast of ergens tussenin ... allemaal factoren die van belang zijn. Het is intussen al wel geweten dat de decoder snel te warm heeft en voor een goede werking koel moet zijn. Dus best ergens open en bloot opstellen. Desnoods eens met een ventilator erop gericht een tijdje gebruiken om te zien of er dan beterschap is.

En ook de decoder zelf regelmatig eens uitschakelen, stekker uit het stopkontakt of met een schakelklok verbinden en 's nachts uitzetten. Dat heeft ook al bij velen geholpen om een normalere werking  van de decoder te verkrijgen.

Lapmiddeltjes, ik weet het, maar beter dat dan helemaal niets zeg ik dan maar ... Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Bedankt Cdt24801 voor uw snelle reactie! 

Ik wist dat dit algemene problemen zijn (ik was hier al eerder komen kijken maar had nog geen login dus kon nog niet reageren), dat is eigenlijk het ergste, anders had ik wel al eens naar 5000 gebeld voor een ander exemplaar.

Voor lichte gebruikers die enkel afentoe eens live kijken zal deze recorder wel ok zijn, maar als je vaak wat dingen tegelijk opneemt en/of timeshift wil gebruiken is het een zeer frustrerende aangelegenheid aangezien je er altijd rekening mee moet houden dat hij op elk moment kan uitvallen.

Overigens gaan opnames schijnbaar wel gewoon door wanneer al de rest 'hangt' heb ik gemerkt, maar dan kun je natuurlijk wel pas nadat alle geplande opnames gedaan zijn de recorder terug opstarten en beginnen kijken...

Mijn recorder staat helemaal vrij en het is hier momenteel ook niet erg warm binnen, en ik heb ook niet de indruk dat warmte de schuldige is, het zijn praktisch altijd functies die uitvallen die volgens mij niet veel met hardware te maken hebben.

Ik snap vooral niet dat ze deze software, waarvan ze wisten dat er echt grote fouten in zitten, toch gewoon verder uitrollen naar alle klanten, dat vind ik het schandaligste, de eerste melding van deze timeshift fout dateert van voor ik mijn recorder in huis had en in de oudere software die er eerst op stond zat deze fout toch alvast niet, in die eerste week is hij trouwens ook geen enkele keer gecrasht.

Deze software doet me helaas erg denken aan Windows Millenium (niet 2000!) en als je die nog hebt meegemaakt weet je wat dat inhoudt, je moest al wat geluk hebben dat die door de opstartfase geraakte en daarna vooral contiunue alls saven, want langer dan enkele uren na elkaar bleef die nooit werken...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@koennhz

Tja, net als jij gewone gebruiker zijnde, kan ik alleen maar, net als jij, Orange contacteren (5000, facebook en twitter) en aandringen op een oplossing. Tribe hier is een goede uitlaatklep, maar oplossen kunnen wij in zulke materie ook niks hé ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Ah, sorry, ik dacht aan de hand van enkele antwoorden dat juist hier ook Orange medewerkers mee lazen en ook wel mee naar oplossingen zochten.

Bellen vind ik nogal omslachtig om al deze opmerkingen door te geven en dan moet aan de andere kant ook nog iemand alles correct invoeren wat ik probeer uit te leggen...

Twitter heb ik niet, dus het is dan het beste als ik mijn opmerkingen via Facebook (privé of op hun wall?) doorstuur om hopelijk ooit een oplossing te bekomen?

Nog een kleine opmerking die ik eerder nog vergeten was, het zou ook nog handig zijn als de optie 'ondertitelingstaal' onthouden zou kunnen worden voor sommige zenders, evt tot standby.

Mvg, Koen

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen