annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Topic gestart op: 20-03-18 21h41

Antwoorden: 29 antwoorden

Thommy
Gewaardeerd verkenner

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Hallo iedereen.

Ik ben Orange klant van eind december 2017, hiervoor ben ik jaren Telenet klant geweest (Whoppa abbo).

Toch even mijn bevindingen hier neerschrijven. Heb een Love met Panter abbo + dubbel data.

tldr: decoder doet mijn gebruikservaring de das om

Voordelen:

Voor mij een ideaal pack. Tv + Internet + GSM. Vaste telefonie is voor mij nutteloos dus dit pack is perfect voor mij.

-Internet: Speed “maar” 100Mbps download vs 200Mbps maar is in praktijk meer dan voldoende. Ik ben een downloader en gamer en kan hier perfect mee verder. Door de "Fair use policy" bots ik ook niet tegen download limieten. Lokaal instelbare router is ook mooi meegenomen.

-Tv: Doet wat het moet doen buiten wat hekelpuntjes in de gebruikservaring die ik voordien niet had. (To be continued..)

-GSM: Heb ik nergens een klacht over. Zeer goed product en dubbel data!

Nadelen:

-Internet: Zoals hierboven beschreven, tevreden van. Paar keer dat de LAN verbinding wegvalt (3-4 keer sinds december tot maart) Router reboot lost het probleem op. No big deal. WiFi kan ik niet over oordelen, ik gebruik een dedicated access point (Unifi AC Pro).

-Tv: Hier begint het verhaal en de reden van mijn post..

Eerst indruk Vs Telenet decoder -> Traag! Zappen gaat niet vlot, tv-gids laad traag en soms geen leest hij geen data uit. (Aangesloten via gigabit LAN) Er zit steeds een delay van een paar seconden op tijdens het zappen. Beeld schokt enorm en schiet dan na een second of 2-3 wel terug in gang. Lijkt een algemeen probleem en zou er al sinds beta-test inzitten. 

Opzich heb ik me hier bij neergelegd en was er aan "gewent" na een week gebruik. Zal ook wel met een firmware upgrade op te lossen zijn.. Ooit. Hadden ze een paar euro meer besteed aan de hardware in de digicorders was dit waarschijnlijk nooit een issue geweest en waren er een boel gebruikers happy.

Nu mijn grootse probleem/ergernis. Mijn decoder zat in een afgesloten kast met weinig airflow. (Stuur alles aan via IR blasters.) Ik begon last te krijgen van spontane reboots en kon dit enkel oplossen door de digicorder een tijd uit te laten en te herstarten. Mijn directe idee was dat het toestel gewoon te warm werd en overhitte (nooit gehad met Telenet digicorder). Ik heb 2 ventilators geïnstalleerd in de kast (1 op het toestel en 1 die lucht naar buiten blaast via een gat in de achterkant 2*120mm). Kast voelt vanbinnen nu zelfs koud aan en dacht dat het probleem van de baan was, heb zeker 3weken geen problemen meer gehad.

Nu sinds gisteren beginnen de spontane reboots opnieuw. Alles voelt koud aan dus dat kan het probleem niet zijn. Manueel de stekker eruit of via de knop helpt niet. Boot sequentie start maar geraakt zelden tot het einde. Soms krijg ik een paar sec beeld te zien en valt hij weer uit.

Gisteren heeft dit van +-20u tot 0u geduurd en plots kwam hij erdoor en bleef werken. Vandaag rond 20u hetzelfde verhaal. Het is nu 21:30u en hij probeert nog steeds te booten. Again, manual reset helpt niet.

Ik zie het niet zitten om naar de helpdesk te bellen. Enig idee wat er nog te doen valt of is die digicorder hardware gewoon.. Brol?

Filmpje ge-upload met geluid van de bootloop.

https://youtu.be/FKZxDrY0Atk

 

Labels (2)
29 ANTWOORDEN 29
zr7veke
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ook problemen met decoder

Regelmatig neemt de decoder een opname die geprgrammeerd is niet op

Zeer lastig als ge een serie wilt opnemen,manueel proberen(als ik thuis ben)dan maar,maar na een min of 5 word de opname gestopt uit zich zelf 😠😠😠

Dan de extreme versie,gewoon de stroomadapter voor 30 sec uittrekken

Reboot en oke voor een paar dagen

Nu hebben ze recent al alles komen vervangen ,behalve mijn router zelf en de stroomadapter van de decoder🤔

Ik weet het nu niet meer,als ik terug bel naar de helpdesk bel dan duurd dat weer weken voor ze het snappen

Maar ik word het wel beu,ik denk dat ik terug naar telenet ga

0 pluimen
StephanT
Gewaardeerd verkenner

Digicorder lijkt me geen brol, toch niet meer dam Telenet waar ik vroeger ook al eens twee onmiddellijk achter elkaar heb moeten vervangen! Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad en ik heb hem ongeveer 8 maanden. Van al de problemen waar je van spreekt heb ik gewoonweg geen weet: geen trage, schokkerige beelden, voldoende snelheid met van kanaal te schakelen... wél heb ik een goede verluchting, want hij staat gewoon ruim in een open kast (staat trouwens duidelijk in de handleiding en dit lijkt me niet voor niets!). Misschien toch eens met een andere decoder proberen, dit zou geen probleem mogen zijn. Veel geluk ermee!

MargotBondue
Aspirant scout

Hallo

Wij hebben ook veel problemen met de digirecorder van Telenet. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@MargotBondue  schreef:

Hallo

Wij hebben ook veel problemen met de digirecorder van Telenet. 


Als je daar graag hulp en/of tips voor wil krijgen kun je best uw vragen even stellen op het klantenforum van Telenet, zijnde "Netweters". De evenknie van Orange Tribe bij Telenet.

Hier de link moest je interesse hebben.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen