annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Topic gestart op: 20-03-18 21h41

Antwoorden: 29 antwoorden

Thommy
Gewaardeerd verkenner

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Hallo iedereen.

Ik ben Orange klant van eind december 2017, hiervoor ben ik jaren Telenet klant geweest (Whoppa abbo).

Toch even mijn bevindingen hier neerschrijven. Heb een Love met Panter abbo + dubbel data.

tldr: decoder doet mijn gebruikservaring de das om

Voordelen:

Voor mij een ideaal pack. Tv + Internet + GSM. Vaste telefonie is voor mij nutteloos dus dit pack is perfect voor mij.

-Internet: Speed “maar” 100Mbps download vs 200Mbps maar is in praktijk meer dan voldoende. Ik ben een downloader en gamer en kan hier perfect mee verder. Door de "Fair use policy" bots ik ook niet tegen download limieten. Lokaal instelbare router is ook mooi meegenomen.

-Tv: Doet wat het moet doen buiten wat hekelpuntjes in de gebruikservaring die ik voordien niet had. (To be continued..)

-GSM: Heb ik nergens een klacht over. Zeer goed product en dubbel data!

Nadelen:

-Internet: Zoals hierboven beschreven, tevreden van. Paar keer dat de LAN verbinding wegvalt (3-4 keer sinds december tot maart) Router reboot lost het probleem op. No big deal. WiFi kan ik niet over oordelen, ik gebruik een dedicated access point (Unifi AC Pro).

-Tv: Hier begint het verhaal en de reden van mijn post..

Eerst indruk Vs Telenet decoder -> Traag! Zappen gaat niet vlot, tv-gids laad traag en soms geen leest hij geen data uit. (Aangesloten via gigabit LAN) Er zit steeds een delay van een paar seconden op tijdens het zappen. Beeld schokt enorm en schiet dan na een second of 2-3 wel terug in gang. Lijkt een algemeen probleem en zou er al sinds beta-test inzitten. 

Opzich heb ik me hier bij neergelegd en was er aan "gewent" na een week gebruik. Zal ook wel met een firmware upgrade op te lossen zijn.. Ooit. Hadden ze een paar euro meer besteed aan de hardware in de digicorders was dit waarschijnlijk nooit een issue geweest en waren er een boel gebruikers happy.

Nu mijn grootse probleem/ergernis. Mijn decoder zat in een afgesloten kast met weinig airflow. (Stuur alles aan via IR blasters.) Ik begon last te krijgen van spontane reboots en kon dit enkel oplossen door de digicorder een tijd uit te laten en te herstarten. Mijn directe idee was dat het toestel gewoon te warm werd en overhitte (nooit gehad met Telenet digicorder). Ik heb 2 ventilators geïnstalleerd in de kast (1 op het toestel en 1 die lucht naar buiten blaast via een gat in de achterkant 2*120mm). Kast voelt vanbinnen nu zelfs koud aan en dacht dat het probleem van de baan was, heb zeker 3weken geen problemen meer gehad.

Nu sinds gisteren beginnen de spontane reboots opnieuw. Alles voelt koud aan dus dat kan het probleem niet zijn. Manueel de stekker eruit of via de knop helpt niet. Boot sequentie start maar geraakt zelden tot het einde. Soms krijg ik een paar sec beeld te zien en valt hij weer uit.

Gisteren heeft dit van +-20u tot 0u geduurd en plots kwam hij erdoor en bleef werken. Vandaag rond 20u hetzelfde verhaal. Het is nu 21:30u en hij probeert nog steeds te booten. Again, manual reset helpt niet.

Ik zie het niet zitten om naar de helpdesk te bellen. Enig idee wat er nog te doen valt of is die digicorder hardware gewoon.. Brol?

Filmpje ge-upload met geluid van de bootloop.

https://youtu.be/FKZxDrY0Atk

 

Labels (2)
29 ANTWOORDEN 29
Thommy
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor jullie feedback!

Verluchting die ik nu heb is beter dan een vrijstaande digicorder in een open kastSmiley Vrolijk

Ik ga proberen het toestel te laten vervangen. Heb de laatste 2 dagen geen issues meer gehad.

Ik hou jullie op de hoogte!

Thommy
Gewaardeerd verkenner

Nog even een update,

Internet:

Modem is gisteren en vandaag zijn internet connectie verloren. Ik kan nog perfect aanloggen op het toestel om het dan via de webinterface te herstarten. Maar de internet connectie is volledig weg. Na reboot is alles ok. In de SNMP Event Log is niets terug te vinden van disconnects. Device=  Askey TCG300

Decoder:

Crashes lijken hier steeds rond 20u te beginnen. Kan niet anders dan toevallig zijn.. Gisteren onderstaande foutmelding gekregen voor hij weer in bootloop ging. Vandaag zelfde verhaal zonder foutmelding. Toestel voelt koud aan dus niets met overhitten te maken. Van de stroom halen +5min wachten helpt niet. Bootloop zijn gang laten gaan en na +-30min komt hij er vandaag door. Voorlopig werkt het dus weer even 🙂

Ik probeer zo hard om om dit product goed te vinden, maar het werkt echt niet mee 😞

Heb helaas nog niet naar de support kunnen bellen, benieuwd wat ze gaan zeggen.

20180323_224157.jpg

CounterForce
Ervaren verkenner

Thommy,

Is er nog gewoon analoog signaal?
Als de modem zijn signaal verliest en helemaal niet meer onlin wil komen, wil dit meestal zeggen dat of de versterker het begeven heeft of dat er geen signaal meer zit op je dropkabel (de kabel die van buiten naar binnen komt) 

Welke lichtjes op de modem branden er en welke flashen of zijn uit?
Als je inlogt op de modem en dan naar Status gaat en dan links bij Upstream en Downstream, zijn daar ook waardes te zien (misschien een foto/screenshot van beide tonen?)

mvg
Tom

Ayah
Ervaren verkenner

Hier exact hetzelfde probleem met de decoder... 4 maanden klant en het aantal keren dat ik al gebeld heb zijn niet te tellen.  Opnales lukken niet omdat de decoder maar blijft rebooten. De ene zegt softwareproblemen, de andere dat de modem te ver van de digirecorder verwijderd is ( staat in andere kamer). Ben serieus ah denken om orange op ye zeggen want de problemen raken niet opgelost. 

a148146
Leidende verkenner

Van die afstand weet ik nu niet juist hoeveel u bedoelt. Maar nu zit ik nog even bij Telenet en mijn w-modem staat hier 10 keter verder in een ingemaakte kas. En ik heb hier perfect wifi signaal; Natuurlijk hoe dit bij Orange nu gaat zijn word afwachten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen