annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder en tv staren automatisch op

Topic gestart op: 10-10-23 19h16

Antwoorden: 5 antwoorden

Vernic80
Gewaardeerd verkenner

Decoder en tv staren automatisch op

OPGELOST

Reeds enkele malen hebben we kunnen vaststellen dat de decoder en onze TV automatisch waren opgestart, zonder dat we in de buurt of zelf thuis waren. 

De decoder hebben we nu 1 week en deze praktijken hebben we al 4 keer kunnen vaststellen.

Is er nog iemand die dit heeft geconstateerd, en wat kan er hieraan gedaan worden?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
5 ANTWOORDEN 5
Josette
Wijze
Wijze

@Vernic80  een goedemorgen,

hopelijk werkt een van de antwoorden van @Gregory  of @Pletse 

Succes.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Vernic80 ,

Ik heb het zelfs al meegemaakt 's nachts en dan schiet je toch recht uit uw bed als uwe TV plots begint te spelen 😂.

De oorzaak: een update! Telkens als de TV box een update ontvangt, dan start de TV box zichzelf terug op eens de update is voltooid. Nu, op zich is dat geen probleem. Het probleem is dat de TV automatisch aan schiet wanneer de box zichzelf opnieuw opstart.
Om dit te vermijden kun je in de instellingen van de TV box HDMI-CEC uitzetten. Wat doet HDMI-CEC? Dit zorgt ervoor dat de TV box aangezet wordt wanneer je de TV aanzet of als je de TV box aanzet dat de TV  aan gaat. Wanneer je dit uit zet zul je dus telkens zowel de TV box als de TV moeten aanzetten om te kunnen TV kijken vermits de éne de andere niet meer zal aanschakelen.

Hopelijk is m'n uitleg een beetje duidelijk 😅.

Vernic80
Gewaardeerd verkenner

Hey,

 

Bedankt voor de uitleg, is wel jammer dat je om dit probleem 'comfort' moet inleveren ;(.

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Vernic80 ,

Probeer anders eens de uitleg van Gregory, ik zag het bij mij ook zo ingesteld staan en dat heeft het probleem opgelost. Geen spook TV meer 🤣.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen