annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder loopt vast

Topic gestart op: 09-02-18 14h52

Antwoorden: 143 antwoorden

thomasvdh
Ervaren verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
MTY007
Veteraan verkenner

hello

nieuw decoder met serie  nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange  is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

143 ANTWOORDEN 143
koennhz
Ervaren verkenner

Ik heb zelf een recoder met serienummer 30, ik start die elke dag via het menu een keer terug op en (enkel) dan crasht hij zelfden, maar de software zit wel bomvol bugs, zouden de mensen met een 'serie 31' recoder eens kunnen testen of jullie bvb wel de guide kunnen gebruiken terwijl je in timeshift tv kijkt zonder dat die terug naar 'live' springt?

0 pluimen
MTY007
Veteraan verkenner

Hallo,

juist geprobeerd nee dat komen terug zo is zo naar live tv ,heb decoder serie 31. ....... maar heb geen probleem meer met deze decoder meer dan 2 maanden .grtj 

0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Ok, bedankt om het snel even te testen, jammer dat ook dat geen oplossing is voor die lastige bug.

0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

Is ook normaal, is een software bug terwijl het vastlopen een duidelijke hardware bug is.

Wat ik wel wil weten of er performantieverschil zit op de verschillende decoders ?
Zit zelf nog met de allereerste (25....) mobistarversie. Werkt perfect (buiten die software bugs) maar zijn die nieuwere misschien ook sneller ?

 

0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

@Chiquita  schreef:

Is ook normaal, is een software bug terwijl het vastlopen een duidelijke hardware bug is.

 

Dat was ook mijn vermoeden, maar gezien het enthousiasme over de nieuwe decoder wou ik het toch even checken.

Ik zou zelfs denken dat de meeste problemen (behalve wanneer de recoder echt te warm wordt mss) te wijten zijn aan de software, anders zou een snelle (gewoonlijk <1 min, maar heel soms ook >5min) dagelijkse herstart ook niet veel effect hebben.

Op zich goed nieuws, ware het niet dat ze de problemen blijkbaar niet opgelost krijgen, gezien ze al minstens sinds 13-11-2018 01:48 PM op de hoogte zijn:

@Totem  schreef:

Kleine, ambetant bug gevonden in de nieuwe interface:

Als uw programma op Pauze heeft gestaan (bv 30min).
Je begint verder te kijken en navigeert dan naar de TV GIDS, dan stopt uw timeshift  (programma gaat verder op werkelijke tijd).

Uw timeshift blijft dan niet behouden.

Ugh @Chiquita,

 

We zijn ons bewust van dit euvel helaas, beste veteraan verkenner. Onze Orange-stamleden spannen zich in om deze bug zo snel mogelijk weg te krijgen.

 

Bedankt voor je begrip

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen