annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tips and tricks : Geluid in Dolby Digital

Topic gestart op: 29-10-18 12h08

Antwoorden: 21 antwoorden

CelineR
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : Geluid in Dolby Digital

OPGELOST

Dag allemaal ! 🙂

Weten jullie dat onze tv-decoder is compatibel met en gecertifieerd voor Dolby Digital 5.1 ?

Je kan controleren of de content in Dolby is door te klikken op OK om de infobanner te laten verschijnen. Zo ja, verschijnt er een klein Dolby-logo.

Indien je tv of homecinemasysteem Dolby ondersteunt, kan je dit activeren via de HDMI- of audio-instellingen van de tv-decoder:

  • HDMI-compatibel homecinemasysteem: configureer de parameter ‘Conversion Audio’ onder Menu > Instellingen > Technisch > HDMI-uitgang. Kies de modus Geavanceerd om het Dolby Digital-geluid rechtstreeks naar de versterker van het homecinemasysteem te sturen
  • Versterker verbonden met de optische kabel (S/PDIF-uitgang): configureer ‘Audiotype’ onder Menu > Instellingen > Technisch > Audio > S/PDIF-audio-uitgang. Selecteer ‘Dolby Digital’.

Céline

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Eureka🤪👍🏼👍🏼 : HDMI van decoder naar soundbar en HDMI van soundbar naar tv was de oplossing. Optische kabel van tv terug naar soundbar voor Netflix en PlayStation geluid en klaar is kees.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
hannes1982
Aspirant verkenner

Hallo,

mijn bedoeling is om muziek via de decoder rechtstreeks naar mijn muziek-installatie te sturen.

M.a.w. ... eerst de tv aanleggen om de juiste muziekzender te selecteren, om daarna gewoon de tv weer uit te schakelen maar dat het geluid wel appart via de decoder naar de muziek-installatie wordt gezonden. Op deze manier kan ik dan digitaal muziek luisteren i.p.v. via FM.

Is dat mogelijk? (eventueel via deze Audio S/PDIF aansluiting op de decoder)

 

Mvg,

H.C.

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo,

Dit is inderdaad mogelijk. Als je de aansluiting via de S/PDIF aansluiting van je decoder laat toekomen
in je versterker en je hebt de desbetreffende muziekzender gevonden, kun je gewoon je tv...............
let wel enkel je televisie toestel en niet de decoder........uitzetten. Aangezien de decoder aan blijft staan 
gaat deze het audio signaal doorsturen naar je stereo installatie . Met dien verstande natuurlijk dat je instalatie ook een S/PDIF aansluiting heeft. 
Succes ermee.....

Peter_T
Gewaardeerd verkenner

En toch lukt dit niet. Ik zet de tv uit, en het geluid gaat nog en second of 10 naar de soundbar. Daarna : stilte. Ter info : het groene lampje van de decoder blijft op dat moment groen branden. 

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Ofwel is de bediening van je soundbar van die aard dat wanneer je je tv uitzet, hij na 10 minuten ook uitgaat. 
Zou de enige logische verklaring zijn voor wat er gebeurd.

 

Leden met de meeste pluimen