annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder loopt vast

Topic gestart op: 09-02-18 14h52

Antwoorden: 143 antwoorden

thomasvdh
Ervaren verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
MTY007
Veteraan verkenner

hello

nieuw decoder met serie  nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange  is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

143 ANTWOORDEN 143
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo Davido,

Eigenlijk is en blijft het ergerlijk te moeten vaststellen dat men bij Orange nog steeds geen degelijke oplossing vind voor dit probleem. Ondanks dat ik elke dag mijn decoder uit zet, moet ik steeds wachten bij het terug opstarten ervan , dat hij volledig is gestart. Dus tot na het groene ledje dat dan terug op oranje springt . Doe ik dit eerder , dan loopt de decoder nog steeds vast. Ook moet ik opmerken dat bij sommige programmaties er twee parallele opnames lopen. Eentje op datum en eentje met een nummer. 
Het wordt dus tijd dat ze de software een beginnen te herprogreameren, want dit zijn geen hardware fouten, dit is puur programatie.
Maart als je geduld hebt en je wacht tot dat je ledje terug op rood staat na ongeveer 5 min dan is er niets aan de hand.

Groetjes

0 pluimen
Davido
Aspirant verkenner

technieker is vandaag een nieuwe decoder komen plaatsen, maar er werkte iets niet bij de activatie van de nieuwe decoder. dus nu werkt er maar 1 TV ipv 2.

zou binnen 1 a 2 dagen moeten in orde zijn, als het binnen 5 dagen nog niet in orde is moet ik eens naar Orange bellen.

 

ik had ook vorige week donderdag de optie speedboost aangevraagd, iets dat binnen de 24u ging geactiveerd worden..

ondertussen nog steeds wachtende op deze aanpassing...

 

wat een service...

0 pluimen
MTY007
Veteraan verkenner

Beste

geen paniek dat was voor onze het zelde de probleem na 5 dagen was in orde maar zeker naar orange bellen voor en klein compensatie zeker doen .mvg

0 pluimen
Davido
Aspirant verkenner

hier ondertussen sinds vorige week dinsdag geen TV... 

al 3 dagen na elkaar gebeld, men ging mij steeds opnieuw contacteren.

 

dit is wel heel slechte service...

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Beste Davido,
Misschien zijn ze aan het werken in de straat , of is er een beschadiging van de kabel?
Niet afhouden , blijven bellen want dit kan echt niet.
Bij mij hebben ze wel telkens geantwoord , ik weet niet wat het probleem juist is,
had je al Tv voordat hij uitviel???
Of is er een ander oorzaak ???
Heb je al gekene of je decoder aan het internet is gekoppeld? Dat hij via je UTP(internet) babel
verbinding heeft ?? Want dit kan een oorzaak zijn dat je geen tv hebt.
Je doet dit via de huisknop en via het menu ga je naar instellingen.
Kies in het menu internetverbinding , controleren en kijk of je verbinding hebt.
Als je verbinding hebt is er een ander  probleem, heb je echter geen verbinding
met je modem , dan is er iets mis met in interne verbinding.
Ik heb dit ook voor gehad en heb toen mijn utp kabel verstoken en bleek dat op de oude lijn waarop ik
 zat geen internet zat en op de nieuwe wel, ik heb een contactdoos waar twee utp aansluitingen zitten en ene was niet aangesloten. Nadat ik ze verwisselt had was alles terug ok.
Misschien toch een checken.
MVG 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen