Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
143 ANTWOORDEN 143
Leidende verkenner

Eén keer gebeld.

Twee dagen later nieuwe decoder gekregen. Nooit nog problemen...


Ik weet niet waarom sommige enkel een nieuwe stroomkabel krijgen. In ons dorp ken ik 3 gezinnen die gewoon één keer hebben gebeld. Onmiddelijk nieuwe decoder. En niemand van ons heeft nog een probleem gehad.

0 pluimen
Veteraan verkenner

Beste 

jullie heeft chance bij onze niet, morgen kom de techniek  voor de 4 keer,orange heeft gezien dat mijn internet niet snel genoeg is,ik laat morgen iets weet over onze probleem,natuurlijk decoder computer smart tv  etc ..... alles op wifi misschien dat is te veel voor de signal voor de wifi mijn internet is zo is zo traag enfin zullen zien morgen postief denken.

mvg

0 pluimen
Veteraan verkenner

Beste 

zelde probleem twee de decodeur morgen komen de techniek voor de 4 keer ,decodeur standby heel warm ,maar nu ik laat niet is standby dat is niet nodig,orange zeg ook dat mijn internet te draag is ben curieus morgen zaterdag 10/11/2018

0 pluimen
Aspirant verkenner

Heb dit ook. Technieker ook langs geweest en die zei dat het eigenlijk nog meevalt als het maar 1 keer per week is. 

Heeft dan een harde reset gedaan, is nu wat beter. 

0 pluimen
Veteraan verkenner

Beste

Technieker geweest nieuw decoder de derde ,maar mijn internet is te graag binnenkort komen iemand van Telenet ligt niet aan orange maar buiten in de kast amai wat probleem.

mvg

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ik heb een gelijkaardig probleem.
Regelmatig kan ik de decoder niet inschakelen. Als ik op de power-toets druk dan knippert het rode lichtje maar gebeurt er verder niets. Ik moet dan ook resetten maar heel vaak moet ik dat 3 à 4 keer doen voordat de decoder effectief ingeschakeld wordt. Vaak krijg ik het scherm waarbij het systeem geladen wordt, het lichtje wordt een seconde groen en dan weer rood. Als het na 3 à 4 keer nog niet lukt, trek ik ook even de stekker uit. Daarna lukt het meestal wel.

Ik weet dus wel hoe het probleem 'opgelost' moet worden maar het stoort me dat dit zo vaak gebeurd. Ik heb dus ook al een hoop geplande opnames gemist omdat de decorder niet werkte.

Naar 5000 bellen heb ik ook al gedaan maar daar vinden ze geen probleem en stellen ze enkel voor om even te resetten.

Heel vervelend.

@Orange: kan dit opgelost worden? Blijkbaar zijn er toch nog wat mensen met dit probleem.

Leidende sjamaan

@Lise

Er zijn vindingrijke geesten die de volgende workaround hebben toegepast: de stekker van de decoder niet rechtstreeks in het stopcontact, maar in een timer pluggen. Die timer programmeer je dan dat hij dagelijks op een tijdstip dat je zeker NIET kijkt  of opneemt de decoder een bepaalde tijd zonder stroom zet.

Het klinkt misschien onnozel en het zou niet mogen, maar het blijkt wel te werken .... geen problemen meer met haperende of vastlopende decoders.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801

Dat is inderdaad een optie maar dan moet ik wel nog een timer aankopen voor een probleem dat zich eigenlijk niet zou mogen stellen.

Leidende sjamaan


@Lise  schreef:

@Cdt24801

Dat is inderdaad een optie maar dan moet ik wel nog een timer aankopen voor een probleem dat zich eigenlijk niet zou mogen stellen.


Dat klopt. Maar feit is dat het probleem er wel degelijk is ... Met "het zou niet mogen zijn", daar ben je niet mee geholpen ...

Eigenlijk zou je eens kunnen proberen om zo een timer aan te schaffen en de kostprijs van uw eerstvolgende factuur af te trekken wegens probleem niet oplosbaar door Orange. Misschien dat er dan wel iets uit de bus komt ... Smiley Tong

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ik zal het overwegen 😉

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen