annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder wil niet uit stand-by

Topic gestart op: 26-11-20 03h11

Antwoorden: 18 antwoorden

Jelle1983
Ervaren verkenner

Decoder wil niet uit stand-by

OPGELOST

Als wij onze decoder aanzetten met onze afstandsbediening springt  het standby lampje van oranje naar groen om dan direct terug oranje te worden.

Gebeld met klantendienst. Wij hebben alle stappen gevolgd zoals ons uitgelegd door klantendienst (reset, factory reset, stroom uit,...). Zij konden dit ook niet oplossen.

Een technieker is een nieuwe decoder met andere afstandsbediening komen plaatsen maar het probleem blijft.

 

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Jelle1983
Ervaren verkenner

De klantendienst bij Orange heeft mij verschillende manieren van reset laten doen. Met de reset knop, stroom uittrekken,... 

 

Toen de technieker er nog was werkte de decoder (toffe mens trouwens). Die slaat de deur achter zich dicht en het probleem steekt dus terug de kop op.

 

Het ligt misschien aan een update van de decoder? Ik zal nog even wachten misschien patchen ze het probleem of komt er iemand met de oplossing. 🙂

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Josette
Wijze
Wijze

@Jelle1983  inderdaad jammer,

maar nu begin je met een propere lei.

Je mag deze als opgelost aanvinken als je wil.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
Gregory
Wijze
Wijze


@Johevri  schreef:

Vandaag 5000 gebeld en nogmaals onder telefonische begeleiding o.a. de stappen uitgevoerd zoals "factory reset". Resultaat blijft eender. Alleen eerste keer goed, daarna wil de decoder slechts uit standby na snel meermaals drukken op de aan/uit knop van de afstandsbediening of die van de decoder. Na uitschakeling, uiteraard ca. 10 sec gewacht om decoder opnieuw in te schakelen.
Dit conform wat ik gemerkt had tijdens het weekend: als de decoder langere tijd (>12uur) op standby heeft gestaan het bij de eerste poging wel direct lukt om via de afstandsbediening de decoder aan te zetten. Getracht een filmpje te maken van de statuslampjes van de decoder gedurende het verwoed inschakelen, maar daarin zijn de kleuren en verandering van de lampjes niet te herkennen (?)
Er wordt een technieker afgestuurd.


@Johevri 

Wat ik ook meen ondervonden te hebben - als ik te lang druk zie ik efkens groen en daarna rood.

Denk dat er een repeat op zit.  Als ik kort druk gaat het

0 pluimen
Johevri
Ervaren verkenner

Dag Gegory,

Bedankt voor je reactie en meedenken.
Dat is hem 't juist: als ik heel even druk gebeurt dat  😳 hij springt dan van groen op rood. Als ik langer druk is er wel de kans dat het lampje op groen springt. Zowel bij de afstandsbediening als op de decoder zelf.
Daarbij tot afgelopen Donderdag hadden we nergens last van 🤔


Groet, John

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Johevri  schreef:

Dag Gegory,

Bedankt voor je reactie en meedenken.
Dat is hem 't juist: als ik heel even druk gebeurt dat  😳 hij springt dan van groen op rood. Als ik langer druk is er wel de kans dat het lampje op groen springt. Zowel bij de afstandsbediening als op de decoder zelf.
Daarbij tot afgelopen Donderdag hadden we nergens last van 🤔


Groet, John


@Johevri 

Ben het ook maar recent tegengekomen - zou er een update gebeurd zijn ?

0 pluimen
Johevri
Ervaren verkenner

Dag Gegory,

Waarschijnlijk niet. Bij mij was in ieder geval de laatste versie geïnstalleerd en dit had ik voor het weekend pas gecontroleerd (bij het ontstaan van de troubles) en ik heb voordien nog nooit hoeven updaten. Vandaag tijdens mijn telefonisch contact was dit weer een van de checkpoints 😉
Ook eventueel storingen door andere nieuwe randapparatuur Chromecast (van Orange 20 euro 😁) kan ik uitsluiten. Met en zonder zelfde probleem.Rustig afwachten op de technieker dan maar...

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Johevri  schreef:

Dag Gegory,

Waarschijnlijk niet. Bij mij was in ieder geval de laatste versie geïnstalleerd en dit had ik voor het weekend pas gecontroleerd (bij het ontstaan van de troubles) en ik heb voordien nog nooit hoeven updaten. Vandaag tijdens mijn telefonisch contact was dit weer een van de checkpoints 😉
Ook eventueel storingen door andere nieuwe randapparatuur Chromecast (van Orange 20 euro 😁) kan ik uitsluiten. Met en zonder zelfde probleem.Rustig afwachten op de technieker dan maar...


@Johevri Laat je iets van het verdict weten ?  Thanks

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen